המפלגה השמרנית של אנגלה מרקל והמפלגה הסוציאל-דמוקרטית (SPD) הגיעו להסכמה על ניסוח תכנית למשא ומתן קואליציוני רשמי הבוקר (שישי), לאחר דיונים ליליים ארוכים, כך לפי בכיר במפלגתה של מרקל. ההסכם בין ראי המפלגות אמור לסלול את הדרך למו"מ בין הצדדים שיסיר את חוסר הוודאות שפגע ביחסים הבינלאומיים של גרמניה לאחרונה, והעלה שאלות לגבי משך הזמן שבו תישאר הקנצלרית בתפקידה. 


לאחר 24 שעות של שיחות, ששת המנהיגים החלו להציג את המתווה בין 24 העמודים לחברי המפלגות, כך לפי המקור שצוטט בעיתונות הבריטית. לפי התקשורת הגרמנית, השיחות בין הצדדים התמקדו בהבדלים על מסים ומדיניות ההגירה של המדינה.

למעשה, המתווה כולל מגוון נקודות, כך על פי גורמים נוספים שצוטטו ברויטס, אך הוא עדיין נתון לשינוי. לפי הדיווח, המסמך קובע שלא יוטלו מסים חדשים על אזרחי המדינה, ושני הצדדים יהיו מחויבים לחיזוק האיחוד האירופי, בשותפות עם צרפת.

כמו כן, כך עולה מהפרסומים בסוכנויות הידיעות, מספר הפליטים שיוכלו להיכנס למדינה בכל חודש על מנת להצטרף למשפחותיהם שכבר גרות בגרמניה יוגבל ל-1,000.

כזכור, לאחר הבחירות שאירעו במדינה בספטמבר, פנתה מרקל אל מפלגת השמאל כדי לחדש את מה שמכונה "הקואליציה הגדולה". הקנצלרית, שזוכה לכבוד רב ממנהיגי העולם לאחר 12 שנים בשלטון, זקוקה לשיחות כדי להצליח למנוע שחיקה נוספת בסמכותה האישית ואת החלשת ההשפעה של גרמניה בזירה הבינלאומית ובאיחוד האירופי.