יושבת ראש מרצ זהבה גלאון אמרה הבוקר (שבת) באירוע שבתרבות עם יואב קרקובסקי ברמת אביב, כי הודיעה כי היא נמצאת במגעים עם גורמים במפלגת העבודה. "עכשיו כשפתחתי את מרצ לפריימריז אפשר להקים את המחנה השמאלני. מזמינה אותם למרצ". היא הוסיפה כי "המהלך של פתיחת מרצ לפריימריז היה רק השלב הראשון בתוכנית להפיכת את השמאל לגורם פוליטי חזק, משפיע ומשמעותי. עכשיו, אני יכולה לקדם את השלב הבא".
גלאון הסבירה: "בחודשים האחרונים אני נמצאת במגעים עם גורמים במפלגת העבודה, שאני רוצה שיחברו אלינו". לדבריה, אבי גבאי אותת לרבים מהם שהם לא רצויים במפלגתם. "אני בהחלט אומרת להם בואו למרצ - עכשיו זה אפשרי, וביחד נקים את המחנה השמאלני", אמרה.
היא התייחסה גם לחוק המרכולים שעבר השבוע והגדירה אותו כשחיתות חרדית על גב הציבור החילוני. "לשם הישרדותו, נתניהו הכריז מלחמה נגד החילונים, והוא יפסיד בה. דרעי וליצמן מתקוטטים על השאלה השבת של מי יותר קדושה וקואליציית נתניהו מגישה את החשבון לכולנו". לדבריה, חוק המרכולים הוא שחיתות חרדית על גב הציבור החילוני".

יושבת ראש המפלגה אמרה: "לא נופתע אם בקרוב יעבור חוק שיאסור על שבתרבות. כדאי למפלגות הקואליציה להפנים שהפעם כלל לא בטוח שהציבור החילוני יסכים לשלם לחרדים את מחיר ההישרדות של נתניהו". לדבריה, במלחמה שהקואליציה הכריזה על הציבור החילוני לא ינצחו החרדים. "את החשבון שהם מנסים לגלגל לכיוונינו אנחנו נגיש לנתניהו", סיכמה, "זה כנראה אחד החשבונות היחידים שהוא ישלם עליו באופן אישי".