למרות שנראה כי הדיבורים על בחירות בישראל התרחקו בשבוע האחרון, ב"ליכודיאדה" - האירוע השנתי של מפלגת השלטון, עדיין מרכיבים רשימות. בסקר שבוצע בין באי האירוע עולה כי השרה לשיוויון חברתי גילה גמליאל מגיעה למקום הראשון עם 63.78% תמיכה, אחריה הגיעה שרת התרבות והספורט מירי רגב, עם 61.27%, והשר אופיר אקוניס הגיע למקום השלישי עם 51.64%. למקום הרביעי הגיעו בתיקו השרים יריב לוין, וגלעד ארדן וחבר הכנסת יואב קיש.



אחריהם הגיעו חברי הכנסת דודי אמסלם ואמיר אוחנה, כאשר ח"כ מיקי זוהר סוגר את העשירייה הראשונה. חבר הכנסת דוד ביטן הגיע למקום ה-12 למרות החקירות נגדו, ח"כ אורן חזן טיפס למקום ה-16 והמועמד החיצוני שרון גל הגיע למקום ה-26. בהתמודדות במשבצת הצעירים ניצח ד"ר שלמה קרעי עם 7.90%. יאיר נתניהו עם 5.97%.



בסקר מקביל שנערך ב"פגוש את העיתונות", בין כלל מצביעי הליכוד, שרת התרבות מירי רגב טיפסה מקום אחד מהסקר המקביל וזכתה במקום הראשון, עם 76% תמיכה, גדעון סער הגיע למקום השני עם 68%, ואחריו השר לביטחון פנים גלעד ארדן עם 67%. אחריהם הגיעו ציפי חוטובלי, ישראל כץ, אבי דיכטר, יובל שטייניץ, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. למקום התשיעי הגיע ח"כ אורן חזן וגילה גמליאל, שפתחה את העשירייה הראשונה בסקר הליכודיאדה הגיעה כאן רק למקום העשירי. 




העשירייה הראשונה בסקר "פגוש את העיתונות". צילום מסך
העשירייה הראשונה בסקר "פגוש את העיתונות". צילום מסך



העשירייה השנייה בסקר פגוש את העיתונות
העשירייה השנייה בסקר פגוש את העיתונות




העשירייה השלישית בסקר "פגוש את העיתונות"
העשירייה השלישית בסקר "פגוש את העיתונות"





סקר מנדטים - הליכוד במקום הראשון, יש עתיד נצמדת



מאורעות השבוע האחרון, בהן הקלטות יאיר נתניהו, ומעבר חוק המרכולים לא השפיעו רבות על סקר המנדטים של "פגוש את העיתונות", לפחות לא מבחינת מפלגת הליכוד שזכתה ב-25 מנדטים ועל פי סקר זה תהיה המפלגה הגדולה בכנסת. מפלגתו של יאיר לפיד, "יש עתיד" לעומת זאת, כנראה כן נהנתה מהחוק שגייס את המחנה החילוני, והיא נצמדה ללכוד עם 24 מנדטים, למקום השלישי הגיע החנה הציוני עם 16 מנדטים, הרשימה המשותפת קיבלה 12 מנדטים, הבית היהודי עם 11 מנדטים, יהדות התורה, כולנו וישראל ביתנו עם שבעה מנדטים, ש"ס עם שישה מנדטים ומרצ עם חמישה. 


במקרה ההיפותטי בו "יש עתיד", ומפלגת "כולנו" יתאחדו, זוכה המפלגה המאוחדת ל-29 מנדטים, הליכוד נשאר עם 25, המחנה הציוני עולה במנדט אחד ל-17 מנדטים, הרשימה המשותפת גם היא לא מושפעת ונשארת ב-12 מנדטים, הבית היהודי מקבלת מנדט אחד נוסף ועולה ל-12, יהדות התורה וישראל ביתנו נשארות עם שבע, ש"ס עם שש ומרצ עם חמש.

על פי הסקר, בחודשיים בלבד מאז בחירתו של יושב ראש המחנה הציוני, הוא צנח ברבע מכוחו, כאשר את מרביתם מלקט יאיר לפיד. גם מבחן התאימות לראשות הממשלה לא יהיה מקור לנחת ליו"ר המחנה הציוני, כאשר רק 15% מהציבור מאמינים שהוא מתאים לתפקיד, וזאת לעומת 33% שחושבים כך על ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, 52% מהציבור לא מוצאים אף אחד מהשניים כמתאים לתפקיד. כאשר יאיר לפיד מוצב מול נתניהו, עולה ראש הממשלה ל-35%, אך לפיד מקבל 23%, פי 1.5 מיריבו לגוש השמאל, גבאי. 

השרה גמליאל: "קיבלנו הוכחה שהשטח הליכודי ערכי, נחוש ומגוייס"

השרה גמליאל הביעה את שביעות רצונה על המקום הגבוה בו היא שובצה ואמרה כי היא "מודה למשפחת הליכוד על הבעת אמון גורפת בפועלי החברתי במשרד לשוויון חברתי. עבודה מאומצת לסגירת פערים חברתיים ויצירת שוויון חברתי. המטרה העומדת בפנינו כרגע היא ליכוד השורות בדרך לניצחון בבחירות 2019. בסופ"ש האחרון, קיבלנו הוכחה שהשטח הליכודי ערכי, נחוש ומגויס להצלחת התנועה בהובלת המדינה, רק הליכוד יכול״.

גם השרה רגב הודתה על התמיכה בה. "אני מודה באופן אישי לכל התומכים על האמון והתמיכה. הבחירה בי היא בחירה בדרך ובערכים של הליכוד אותם אני מיישמת כשרה בממשלה. אמשיך לפעול בכל כוחי למען מדינת ישראל והחברה הישראלית". סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, שהגיעה למקום הרביעי בסקר פגוש את העיתונות הגיבה לתוצאות ואמרה: "משמח שמצביעי הליכוד דירגו אותי בחמישייה הראשונה בסקר חברת החדשות שפורסם הערב בפגוש את העיתונות. שמחה שהעשייה המדינית לצד הנאמנות האידיאולוגית שלי מקבלת הערכה בקרב הציבור שבחר בליכוד להובלת המדינה".