יו"ר ועדת החוץ והביטחון בפרלמנט האיראני, עלא א-דין ברוג'רדי, אמר היום (שבת) כי "הרפובליקה האסלאמית לא תוותר על הטילים הבליסטיים שלה". בשיחה לסוכנות הידיעות של הסטודנטים "איסנ"א", התייחס הבכיר האיראני להארכת הקפאת הסנקציות של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, לפי ההסכם הגרעיני, ואמר: "טראמפ הוא הנשיא השנוא ביותר בהיסטוריה האמריקאית, שכן השנאה אליו חצתה את ארצות הברית והפכה לתופעה בינלאומית". לדבריו, "ההתייחסות שלו לאפריקאים אף העמיקה את השנאה שלו בקרב השחורים".



לדברי ברוג'רדי, "ארצות הברית היא המפרה העיקרית של הסכם הגרעין, ועל המדינות שחתמו על ההסכם למחות על התנהגות זו. אולם, למרות כל איומי הסרק שלו, הוא נאלץ להאריך את הקפאת העיצומים, ולא הצליח ליישם את האיומים הללו. הצהרתו שזו הפעם האחרונה שהוא מאריך את הקפאת הסנקציות באה כדי לשמור על כבודו בתוך אמריקה ובזירה הבינלאומית".




"איומי סרק", טראמפ. צילום: רויטרס
"איומי סרק", טראמפ. צילום: רויטרס



הבכיר האיראני סיכם כי טהרן לא תוותר על פרויקט הטילים הבליסטיים שלה. "היכולת הזו של הטילים היא ההרתעה היחידה של איראן בפני האיומים של האויבים, וזאת בצל הנסיבות שהרפובליקה האסלאמית לא תחזיק נשק גרעיני או להשמדה המונית – מאחר והיא דוחה שימוש בנשק כזה", הדגיש ברוג'רדי. "הטילים הם הכלי היחיד לשמור על איראן, בצל ניסיון העבר במלחמה שנאלצנו להיכנס אליה מול עיראק ב-1980".