הזמר עמיר בניון התייחס הבוקר (ראשון) להחלטת שגרירות ארצות הברית בישראל לא לאשר את בקשת הכניסה שלו למדינה, במהלך שעלול למנוע את הופעתו באו"ם. בראיון בכאן ב' טען האמן כי "האמריקאים למדו מנשיא המדינה ראובן ריבלין שהחרים אותי כשהבעתי את דעתי". הוא הוסיף כי "אני היחיד שמדבר מהצד הימני של המפה הפוליטית". 



"צריך להבין שלסיפור יש שני ראשים, שהם למעשה ראש אחד - הזעזוע של שגריר ארה"ב בישראל לשעבר נגד ברק אובמה, והלמידה מאדם אחר - נשיא המדינה, שכשהבעתי את דעתי הוא קרא לחרם".



"בזמנו, השר אורי אורבך החרים את הנשיא. יש פה אנשים שכל הזמן מפלגים, אני לא בעניין של לפלג, אני מאוד יהודי בדמי. יש לי דעה שנוגדת בדרך כלל ואני היחיד שמדבר מהצד הזה של המפה. אני גאה בזה, מבסוט". 


אובמה. "השגריר לשעבר כעס שתקפתי אותו". צילום: רויטרס
אובמה. "השגריר לשעבר כעס שתקפתי אותו". צילום: רויטרס


"אני לא יודע אם אמריקה מדינה פחות דמוקרטיה מאתנו, ואת זה נדע בהמשך", הוסיף בניון, שהצהיר: "אני גאה להיות יהודי, ואם זו הסיבה שבגללה לא מגיעים לאו"ם, אז חבל".

לטענתו, "כשאתה מביע דעה על מישהו שלא נמצא פה, מן הסתם אתה תהיה מוחרם. גיחכתי בעבר על ארה"ב כשאמרתי 'מה לי ולארץ הפלסטיק?'. בוא ניתן למציאות להגיד את שלה".

ועם זאת, הוא הביע אופטימיות. "הייתי אמור לצאת ב-25 בינואר לארה"ב. אני בטוח שיתנו לי לטוס בסופו של דבר. אין לי עדיין מושג אם אני נוסע, אבל ראיתי בבוקר כתבה שנכתב בה ששרת התרבות מירי רגב אמרה שהיא תיקח את הנושא לידיה".

בתוך כך, הזמר התראיין גם בתכנית מועדון ארוחת הבוקר ב-103FM, וטען כי "בחיים לא חלמתי לנסוע לאמריקה, זה סבל עבורי", והוסיף: "אני מייצג את ישראל, ככה צריכים להתנהג יהודים".

 

לאה לב: "בוקר טוב עמיר בניון".

עמיר בניון: "בוקר טוב".

לאה לב: "שמענו שסורבת לקבל ויזה לארצות הברית ורצינו לשאול איך אתה מרגיש?".

עמיר בניון: "אני מרגיש מצוין, הגאווה היהודית שלי משתלמת".

לאה לב: "משתלמת? יש דיבור על כך שזה קרה בגלל שלא אהבת כל כך את אובמה".

עמיר בניון: "זה מאוד פשוט, הבעתי דעה על מי שאמורה להיות מדינה דמוקרטית (ארצות הברית). נוצר איזשהו פילוג שקולטים אותו גם מבחוץ, 80% מהעם נמצא בצד הנכון בו גם אני נמצא. היה בעבר ראיון עם השגריר לשעבר שהזדעזע מהדברים שאמרתי על הנשיא לשעבר, היום באמריקה כבר לא מזדעזעים מהדברים".

אורי גוטליב: "מה שקרה שבעקבות הדברים שאמרת ובעקבות האמת שלך שאתה אכלת אותה".

לאה לב: "עכשיו אתה לא יכול להיכנס, פספסת חלטורה".

עמיר בניון: "לא פספסתי חלטורה, בחיים לא חלמתי לנסוע לאמריקה. בשבילי זה סבל עצום, הסכמתי רק בגלל שביקשו שאייצג את עם ישראל".

לאה לב: "אז אתה לא יכול לייצג אותם עכשיו".

עמיר בניון: "אני הכי מייצג אותם, ככה צריכים להתנהג יהודים".

לאה לב: "מה תגיד על מירי מסיקה שנוסעת?".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן