ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נחתו היום (ראשון) בהודו, ובניגוד לתכנון, ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, הגיע לשדה התעופה לקבל את פניו באופן אישי, זאת לאחר ששר המדינה לענייני חוץ היה אמור לעשות זאת. נתניהו אמר בעקבות כך כי הוא "מעריך מאוד את המחווה".



במקביל, ראש הממשלה ההודי אף בירך את נתניהו בחשבון הטוויטר הרשמי שלו בשפה העברית, כאשר כתב: "ברוך הבא להודו, חברי ראש הממשלה נתניהו! ביקורך בהודו הוא היסטורי ומיוחד. ביקור זה יחזק את הקשרים הקרובים בין המדינות שלנו". רה"מ הגיב בציוץ משלו, בו כתב: "נחתנו בהודו. תודה רבה לחברי הטוב נרנדרה מודי על קבלת הפנים החמה". 



חיבוקים וציוצים בהודו. נתניהו ומודי, היום בדלהי. צילום: רויטרס
חיבוקים וציוצים בהודו. נתניהו ומודי, היום בדלהי. צילום: רויטרס



במהלך ביקורו, בן השבעה ימים, צפוי נתניהו לנסוע לכיכר טין מורטי המפורסמת, ולאחר מכן לחנוך כיכר על שם העיר חיפה. לאחר מכן הוא ייפגש עם שרת החוץ ההודית, סושמה סוואראג', ובערב יסעד עם מודי. במהלך השבוע הוא ייפגש גם עם נשיא הודו ראם נאת' קובינד.

לביקור, כאמור, הצטרפה רעייתו, אולם בנו יאיר נשאר בבית, זאת על רקע חשיפת ההקלטה בה בילה האחרון במועדוני חשפנות עם חבריו. נתניהו הצעיר היה אמור להצטרף לנסיעה ואף הוגשה עבורו בקשה לוויזה כנדרש עבור כל מי שנכנס למדינה.

ניתן להעריך כי חשיפת ההקלטות של יאיר נתניהו עם חבריו בהן הם מדברים על בילוי במועדוני חשפנות ועם נערות ליווי, הייתה הסיבה לביטול הגעתו של הבן. מלבד ישראל, הפרשה סוקרה בהרחבה בכלי התקשורת ברחבי העולם והגעתו של יאיר במשלחת הייתה יכולה לכוון חלק מנקודת המבט התקשורתית אליו.

לראש הממשלה נתניהו מצטרפת המשלחת העסקית הגדולה ביותר שיצאה אי פעם לביקור רשמי של ראש ממשלה ישראלי להודו, וזאת במטרה להעמיק ולחזק את הקשרים הכלכליים וכן ליצור הזדמנויות עסקיות משותפות בין אנשי העסקים הישראלים וההודים.

בנוסף לכך, יצטרף לנסיעה הילד מוישי הולצברג, בן ה-12, שאיבד את הוריו בפיגוע בבית חב"ד במומבאי, זאת לאחר שהבטיח לו ראש הממשלה נתניהו שיצטרף, בעת פגישתם עם ראש ממשלת הודו מודי ביולי האחרון בארץ.