המאבטח שנדקר בתחנה המרכזית בירושלים בפיגוע שהתרחש ב-10 בדצמבר השתחרר היום (ראשון) מבית החולים שערי צדק במצב כללי טוב מאוד, ועבר לשיקום להתחזקות פיזית. 



במהלך מתקפת הטרור, שבמהלכה הוא נפצע באורח אנוש, הוא נדקר על ידי מחבל, תושב השטחים בן 24, שהגיע לכניסה הראשית של התחנה המרכזית.  בשלב זה הוא שלף סכין, שהייתה ברשותו, והחל לדקור את המאבטח.



בהמשך הוא ניסה להימלט, תוך שהוא רץ לאורך רחוב יפו, ואזרח שהבחין בו כשהוא נמלט רץ אחריו יחד עם שוטר שהיה בסמוך למקום, והם השתלטו עליו. בסופו ושל דבר, המחבל נוטרל ולאחר שנלכד הוא נלקח לחקירה בשיתוף פעולה בין חוקרי מחוז ירושלים ושב"כ. מהשב"כ נמסר אז כי למחבל, צעיר כבן 24 מאזור שכם, לא היה היתר עבודה בישראל, אלא היתר מרחב התפר. עוד נמסר כי אין לו עבר פלילי קודם.



מיד בתום האירוע מצבו אובחן, כאמור, כאנוש. ד"ר עפר מרין, מנהל מערך הטראומה בשערי צדק אמר אז לעיתונאים כי "הפצוע הגיע במצב קשה מאוד ונכנס לניתוח מיידי בחדר הטראומה, לאחר שהסכין פגעה בלבו".



עוברי אורח סיפרו ל"מעריב אונליין" אז כי הם לא חשדו בהתחלה שמדובר בפיגוע. "לקח לנו המון זמן לקלוט שזה פיגוע", הסביר אחד מהם, "בהתחלה היה נראה להם שמדובר בקטטה בין הדוקר למאבטח".