מפקד פיקוד הדרום, האלוף אייל זמיר ביקר הבוקר (חמישי) במקום חשיפת המנהרה בכרם שלום. בהמשך פגש מפקד הפיקוד את ראש המועצה האזורית אשכול, מר גדי ירקוני ועדכן אותו אודות סיכול המנהרה. ״הערכתי לאוגדת עזה, לחטיבה הדרומית ולכלל הכוחות מכלל האגפים על הפעולה המדויקת לסיכול המנהרה", אמר האלוף זמיר, "מנהרת הטרור אשר חצתה מתחת למעבר כרם שלום פוגעת בראש ובראשונה בתושבי רצועת עזה. אנו נחושים להמשיך במאמץ לסיכול מנהרות הטרור ולפעול בכל דרך למען הגנה על תושבי עוטף עזה ומדינת ישראל".



אלוף פיקוד דרום, אייל זמיר, במקום חשיפת המנהרה בכרם שלום

האלוף זמיר בביקור בכרם שלום. צילום: דובר צה"ל



 חיל האוויר תקף הלילה מנהרת טרור ייחודית בתהליכי בנייה, כך התיר הבוקר דובר צה"ל לפרסום, שמסר גם כי הפתח של המנהרה היה באזור רפיח, ואף ציין כי היא עברה מתחת למעבר כרם שלום. למעשה, המנהרה עברה מתחת לשטחי ישראל לאורך כ-180 מטרים, כאשר לאחר מכן, היא המשיכה גם לצד המצרי. 



מדובר במנהרה השלישית שמושמדת על ידי צה"ל בתקופה האחרונה, זאת תוך שימוש בפיתוח הטכנולוגי המסייע באיתור מנהרות. יש לציין כי הפעם, בשונה מבדרך כלל, חיל האוויר הפציץ את הפיר בצד הפלסטיני, ומהרגע הזה כוחות צה"ל עבדו במהלך הלילה על מנת להשמיד לחלוטין את המנהרה. 



בצה"ל ציינו באופן ברור כי מדובר במנהרת טרור ששייכת לחמאס, זאת לאחר שבלילה נשמעו טענות ברצועת עזה כי המנהרה, לכאורה, שייכת למשפחה בדואית ברפיח. כמו כן, הוא ציין כי העובדה שחמאס חופר מנהרה מתחת למעבר שמשמש את הפלסטינים, היא "אבסורד וציניות לשמה".