התפתחות משמעותית נוספת נרשמה היום (ראשון) בפרשת 1803 הנחקרת ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה ) בלהב 433 במשטרה ומעלה חשד לשחיתות בעיריית ראשון לציון, בהקשר לפעילותו הציבורית של חבר הכנסת דוד ביטן.

עם זאת, בשלב זה לא נוכל להרחיב על פרטים אודות ההתפתחות האמורה. מעבר לאותה התפתחות ניתן לציין כי כבר אתמול הגיע יזם הנדל"ן דרור גלזר, הנחשד במתן שוחד לביטן, לחקירה נוספת במהלכה מסר עדות מפורטת לגבי חלקו בפרשה ויחסיו מול ח"כ ביטן באמצעות גורם מרכזי אחר המעורב באותה פרשה.

נזכיר כי כבר לפני מספר שבועות פורסם במעריב כי המשטרה והפרקליטות מנהלים משא ומתן מתקדם עם החשוד גלזר באמצעות בא כוחו עו"ד גיל עשת לחתום על הסכם עד מדינה , כשמחד מבקש גלזר שלא לרצות עונש מאסר בפועל בעוד בפרקליטות עומדים על כך שירצה עונש מאסר מאחורי סורג ובריח גם אם לתקופה בת שישה חודשים וכן ישלם קנס כספי בסכום של 300 אלף ש"ח.

גורם המעורה בפרטים אישר למעריב את דבר ניהול המשא ומתן אולם הסכם זה לא נחתם עד לחמישי שעבר למרות שהצדדים המשיכו להתנהל בעצלתיים. כאמור, לאור התפתחות שנרשמה בחקירה , הגיע גלזר למשרדי היאח"ה בלהב ומסר עדות מפורטת בפרשה .

עיריית ראשון לציון. צילום: אבשלום ששוני
עיריית ראשון לציון. צילום: אבשלום ששוני


ראוי להזכיר גם כי התפתחות משמעותית נוספת רשמה היחידה החוקרת גם לפני כשבועיים, שגם עליה לא ניתן עדיין להרחיב. באותה עת הגיע לחקירה, למחרת ההתפתחות, אחד המעורבים המרכזיים בפרשה ומי שנחשב למקורבו של יו"ר הקואליציה לשעבר, איש העסקים והדמות שהיוותה כצינור להעברת כספי השוחד, משה יוסף.

מיד לאחר מכן, נעצר לחקירה גם מנכ"ל חברת דניס סיבוס, שנחשד בהעברת 300 אלף שקלים, דרך יוסף אל ח"כ ביטן, בתמורה לסיוע בקידום תכנית להקמת תחנות דלק בכביש 6, וזאת ככל הנראה לאור קשריו עם גורמים במשרד התחבורה.

בתוך כך, נבהיר כי התנהל משא ומתן לחתימת הסכם עד מדינה עם יזם הנדל"ן גלזר, שמבחינתו אישר לחוקרים כי העביר תשלום בסכום של 250 אלף שקלים, אל אחד החשודים המרכזיים בפרשה יוסף, וזאת לדבריו בעבור שירותים שקיבל ממנו כמעאכר שתפקידו לקדם ולטפל בתוכניות.

גלזר, שביקש סיוע בשלושה פרויקטים נדל"ניים , אחד מהם קשור להקמת מעונות לסטודנטים בדרום ת"א, העביר כספים בסכומים נכבדים אל יוסף ולטענת חוקרי היאח"ה כספים אלו היוו כספי שוחד לכאורה שנמסרו לידיו של ח"כ ביטן כדי שיפעיל את משקלו לקידום ענייניו.

עתה, כך עולה, רשמו חוקרי היחידה הארצית (יאח"ה) התפתחות נוספות בפרשה, שלא מן הנמנע שתוביל לחקירת חשודים נוספים, מעורבים ואף מעצרים של גורמים הקשורים לפרשה.

נזכיר כי בחקירתו האחרונה של ח"כ ביטן לפני כשבוע הוא שלף בפני החוקרים פתק אותו הכין מבעוד מועד, בו הבהיר כי כיוון שמפעילים לחצים על עדים למסור נגדו עלילות שווא הוא מבחינתו מחליט לשמור על זכות השתיקה.