במשך החודשים האחרונים עם ישראל צפה בחמישה זוגות "חתונה ממבט ראשון" נכנסים מתחת לחופה ומנסים לחיות ביחד. כבר ברגע שהתוכנית נכנסה ללוח השידורים של "קשת" רגע לפני פיצול ערוץ 2, היה ברור כי מדובר בפצצת רייטינג. השיח חסר התקדים שהיא יצרה סביבה, והעובדה שהצליחה להחזיק במקום הראשון הרבה אחרי שאפקט התדהמה מהרעיון הבסיסי עבר, הפכו את התוכנית לתפוח האדמה הלוהט ביותר שיש לטלוויזיה הישראלית להציע בימים אלו.



ואכן, הנתונים שפורסמו הבוקר, הוכיחו שהצופים חיכו לראות מה קורה עם ארבעת הזוגות. תוכנית סיום העונה הראשונה של "חתונה ממבט ראשון" עם נתון שיא של 24% ו-585 אלף צופים. מדובר בנתון הגבוה ביותר בכל הערוצים מאז הפיצול. גם ממוצע הרייטינג של תוכנית הריאליטי לכל אורך העונה הוא הגבוה ביותר מאז הפיצול: 20.4% רייטינג ו-509 אלף צופים לפרק, מה שהופך אותה לתוכנית היחידה עם ממוצע שעולה על 20%.



אמש שודר הפרק האחרון, וחשף בפני כל הצופים מה באמת קרה עם הזוגות בסוף המסלול, אחרי 42 ימי זוגיות.



טל ואחווה נראו כמו הזוג הכי מוצלח העונה ואלו שגרפו כבר בהתחלה את אהבת הקהל. ככול שהפרקים עברו הם הצליחו לעצבן את הצופים, במיוחד לאחר הפרק בו נפגשו כל הזוגות, כשהם יוצרים את התחושה שהם לא יכולים לסיים משפט בלי להדביק נשיקה או לדגמן הימרחות כללית אחד על השנייה. את העונה סיים טל כשהוא מותח את המומחים והצופים במילים "אני מצטער אחווה", אך עד מהרה הוריד את את הלחץ במילים, "אנחנו נצטרף להמשיך לעבוד על זה יחד".



חתונה ממבט ראשון. צילום מסך
חתונה ממבט ראשון. צילום מסך



אלי ומיקאלה, המחישו במהלך העונה את הדינמיקה העדינה שנוצרת בין בני זוג, כאשר צד אחד מתאמץ יותר מידי וצד שני רוצה הרבה פחות. הם לא סיימו את התוכנית יחד. אלי סיכם את החוויה במילים "חוויה מטלטל, קשה ומאתגרת, הקשר פחות נבנה משרציתי". כשנשאלה מה החלטתה בתום 42 ימים, סיכמה מיקאלה במילים "החלטתי שלא".



רלי ואלעד, זוג שהציג בפנינו את המורכבות שאולי כולנו חווינו בחיינו אי פעם בזוגיות - בה יש צד אחד שדוחה, וצד שנדחה. מכלול הרגשות שסבבו את הזוג הזה הרגישו אותנטיים וחזקים בתום התהליך, ובגלל חוסר החיבור, החליטה רלי לא להמשיך את הזוגיות.



יעל וחיים, היה הזוג המקסים שסיפק טון שקט ונעים לתכנית והציג אינטראקציות בסיסיות שנוצרות בין אנשים. במשך העונה היא העבירה ביקורת על כך שהוא אינו מביע רגשות, והמרחק הגאוגרפי בין השניים העיב על הקשר. בתום 42 הימים כרע חיים ברך בפני יעל והציע נישואין, הפעם ביוזמתו, והיא כמובן הסכימה.