פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד שגיב עוזרי, הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד יאסין אבו אלקרעה, תושב שכם בן 24, שביצע את פיגוע הדקירה בתחנה המרכזית בירושלים, בגין עבירת מעשה טרור של ניסיון לרצח וכן עבירה של כניסה לישראל בניגוד לחוק. על פי כתב האישום, נוכח הצהרת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בדבר הכרה בירושלים כבירת ישראל, החליט הנאשם לרצוח כמה שיותר יהודים בירושלים, למות במהלך האירוע ולהפוך ל"שהיד" כדי להגן, לשיטתו, על ירושלים ועל מסגד אלאקצא.



תיעוד הפיגוע התחנה המרכזית בירושלים

בלילה שגם לפיגוע וכשהוא מתכנן לבצעו ביום המחרת, העלה הנאשם לעמוד הפייסבוק שלו פוסט בשפה הערבית, שאת עיקרו זכר מלימודיו בבית הספר, וכתב בו "למען אלוהים קמנו, שואפים להניף את הדגל, להחזיר לדת את תפארתה, להחזיר לאלאקצה את תפארתו, שדמנו ישפך. דמנו זול למען המולדת וירושלים ואלאקצה".



בבוקר למחרת, בסמוך לשעה שמונה, לאחר שהקיץ משנתו ונפרד טלפונית ממקורביו, רכש הנאשם מחנות כלי בית בכפר ברטעה סכין מטבח שאורך להבה 11 ס"מ, באמצעותה תכנן לבצע את פיגוע הדקירה. כשהוא מצויד בסכין, אותה הסליק בחלקו הפנימי של המעיל אשר לבש, וכשהוא מנצל את היתר הכניסה למרחב התפר שהחזיק, הגיע הנאשם לתחנה המרכזית בחדרה ובירר כיצד להגיע לירושלים, זאת כדי להוציא את הפיגוע אל הפועל. הנאשם עלה על מונית 'ספיישל' לירושלים וביקש מהנהג להורידו בתחנה המרכזית בירושלים כשהוא טוען שמעסיקו אמור לבוא ולאוספו משם.



במהלך הנסיעה לירושלים, כתב הנאשם בערבית ושמר במכשיר הטלפון הנייד שלו "צוואה" שאת נוסחהּ זכר מספרי הלימוד בבית הספר התיכון, ואשר התכוון לפרסמה בפייסבוק בסמוך לפיגוע הדקירה. "אחי אוי אחי, מצווה עליך את אבא ואמא, ואוי לך אחותי אם תדאגי אחריי. למען המולדת הקרבתי בדמי, הכל למענך יא פלסטין".



משירד מהמונית ניגש הנאשם לשער הכניסה אל התחנה המרכזית אולם שם התבקש על ידי המאבטחת במקום להציג תעודה מזהה. הנאשם הציג את תעודת הזהות שלו ואת היתר הכניסה למרחב התפר אשר החזיק ברשותו. בזמן שהמאבטחת בדקה את מסמכיו של הנאשם, הצטרפו אליה שני מאבטחים נוספים, אשר בדקו גם הם את המסמכים.



תוך כדי כך, התבקש הנאשם על ידי אחד המאבטחים להתלוות אליו ולעבור דרך המגנומטר בכניסה. לאחר שהמגנומטר צפצף, הוציא הנאשם פעם אחר פעם חפצי מתכת אשר החזיק על גופו, פרט לסכין. בשלב זה ולאחר שהמגנומטר המשיך לצפצף תוך שכך, הגיע אשר אלמלח, אחראי האבטחה במקום, ונעמד סמוך למגנומטר, ליד המאבטח והנאשם והחל לבדוק בעצמו את אישור הכניסה. משנתבקש הנאשם להוריד את המעיל ולעבור שוב דרך המגנומטר, החליט לבצע את פיגוע הדקירה בו במקום. הוא שלף ממעילו את הסכין ונעץ אותה בעוצמה בחזהו של אשר אלמלח, אותו זיהה כיהודי.



כתוצאה מדקירת הסכין, נגרם למאבטח פצע דקירה בחזה ימני קדמי, וחתכים נוספים. המאבטח הובהל לבית החולים שערי צדק שם הוכנס מידית לחדר ניתוח, הקרע נתפר, הדימום נוקז והוא הועבר מורדם ומונשם לטיפול נמרץ, ונזקק לטיפול רפואי אינטנסיבי מאז, בהיותו נתון בסכנת חיים. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.