על רקע ההתרסקות של מטבעהביטקוין, שירד היום מתחת 9,600 דולר, טען היום (רביעי) יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו בית השקעות, בתכניתה של ענת דוידובב-103FM, כי "עתידו של הביטקויין לפניו ולא מאחוריו". עם זאת, הוא הוסיף כי "המהירות והעליה שהמטבע צבר בחודשים האחרונים הייתה לא הגיונית ודמיונית".



לדבריו, "הביטקוין הוא מוצר חדש שנכנס לשוק והוא אחד מתוך מאות מטבעות שקיימים בשוק. הנקודה העיקרית היא שהביטקוין נתקע לאחרונה בהמון סימני שאלה מבחינת רגולציה, באותם מדינות שהובילו את נסיקת הביטקוין ברבעון האחרון של השנה שעברה. ברגע שבסין ובדרום קוריאה המונים רצו לקנות את המטבע, עלו שאלות על שליטת הממשל במטבע ומצב המטבע התחיל להתערער".



הוא הוסיף כי "יש הבדל גדול בין סוגי המטבעות האינטרנטיים אך המהות שלהם דומה. רבים רצים אחר המטבעות הללו עקב העובדה שמדובר במטבעות לא אמיתיים, שנמצאים בכמות מוגבלת כמו זהב".



 


כשנשאל מדוע בעצם הוחלט על הגבלת כמות המטבעות השיב: "זה תלוי במבנה הפורמולה וצורת הקריאה. כל עשר דקות ניתן לקרוא מטבע אחד ומבנה החישוב אינו יכול לעבור את ה-21 מיליארד, זה תלוי באלגוריתם. מי שקנה ביטקוין בשנים האחרונות עדיין יכול לראות רווח נאה מהמטבע, אך מי שמודד את המטבע מול האלטרנטיבות להשקעה נמצא במצב מורכב, כי מי שהשקיע רק בדצמבר האחרון ימצא את עצמו בהפסד צורם".

לטענתו, "מדובר בשיעור טוב למשקיעים, המטבע יכול לצמוח במהרה וגם ליפול באותה המהירות. אי אפשר להתעלם מהפלטפורמה המתוחכמת הזו ואם יום אחד היא תכנס תחת מסגרת רגולטורית. נוכל לראות את המטבע כאלטרנטיבת השקעה. המהירות והעליה שהמטבע צבר בחודשים האחרונים הייתה לא הגיונית ודמיונית. המטבע אמנם כאן כדי להישאר ויש לשים לב לתנודות, עתידו לפניו ולא מאחוריו".