אילנה דיין, מגישת תוכנית התחקירים 'עובדה' הגיבה הבוקר (חמישי) בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM לדבריו של יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, שטען כי התחקיר ששודר בתוכניתה על ראש השב"כ לשעבר ח"כ יעקב פרי הוא בעיקר "גרפיקה ומוזיקה דרמתית". 

"אני מכירה את לפיד במשך שנים, למדנו באותו בספר יסודי ביד אליהו שבתל אביב. היה לי ברור שיש ללפיד אמביציה פוליטית טובה ומתוכה הוא בוחר לכוון את החצים לתקשורת, ייתכן שזה גם לגיטימי להיותו פוליטיקאי", אמרה דיין. "אני מרבה להרגיע את עצמי ולא לקחת חלק בקטטה אלא לדבוק בעובדות. אנחנו לא סימנו אף אחד בכתבה ששודרה, אנחנו לא יוצאים לתחקירים בהתאם לסקרים אלא כשיש לנו פיסות מידע שניתן לחשוף. כשישנם ממצאים המעידים על כך שראש השב"כ יצא דובר שקר בארבע בדיקות פוליגרף והוכחה שוועדה קברה את הממצאים אנחנו עושים את תפקידנו וחושפים".



אילה חסון תקפה את התנהלות לפיד מול התקשורת: "לפיד טוען שהוא שואף לפוליטיקה אחרת ולערכים, אך כל עיתונאי שמעז לא ללכת בקו שלו הוא מוחרם ולפיד פועל מאחורי הקלעים לנסות לסרס אותו. אנחנו העיתונאים צריכים להיות אמיצים, תפקידה של העיתונות לבקר בלי הנחות, גם את יאיר לפיד. מדובר בסיפור שהתרחש בתוך מפלגתו והוא בחר לזלזל בתחקיר".
 
"מסרס עיתונאים". יאיר לפיד. ללא קרדיט
"מסרס עיתונאים". יאיר לפיד. ללא קרדיט


 
על תחקיר 'עובדה' ששודר אמש, ועוסק במשפחות הפשע וסיפורו של זגורי סיפרה דיין:"במהלך סיקור פרשות אנחנו העיתונאים חיים בשני עולמות מקבילים, עולמם של עדי המדינה בנוגע לאנשי הצווארון הלבן ועולמם של עדי המדינה בעולם הפשע המאורגן. כשחושבים על זה, שני העולמות פורטים על אותם המיתרים. מדובר באנשים שנמצאים בחדרי החקירות וסופרים את הימים. המוטיבציה של אותם אנשים היא לבחור בין הנאמנות שלהם למי שעבדו עמם הרבה שנים לבין הנאמנות לעצמם. רוב האנשים בוחרים בסופו של דבר בעצמם".
"ברורה לי הבחירה", טענה אילה חסון, "או שהם מצילים את עצמם או שהם 'אוכלים אותה'. זה מתקשר להליך הרגשי והנפשי שעדי מדינה עוברים. הם עוברים ייסורי מצפון ולאחר מכן מנסים להשחיר את הצד השני כדי להצדיק את עצמם על החלטתם להפוך לעדי מדינה. פרשת ביטן מערבבת בפעם הראשונה בין הצווארון הלבן למשפחות הפשע. ביום שישי אחרון פרסם מאור צור שהגיע לידי המשטרה מידע על איומים בחייו של משה יוסף ולכן הוא זוכה כיום לאבטחה". 
"גם בסיפור של זגורי ששידרנו אתמול בולט האופן בו הדברים עובדים בין עבריינים כשארגון פשיעה מאבד את הברקסים", ציינה דיין. "טל קורקוס חצה את הקווים ושלח את זגורי לשבע שנים בכלא. כשזגורי משתחרר בער בו צורך הנקמה והוא התחיל מסע רצח שלא ראינו כמותו".
עריכה: איתמר זיגלמן