לשכת ראש הממשלה אישרה הערב (חמישי) כי כחצי שנה לאחר האירוע בשגרירות ברמת עמון, הושגו הסכמות עם ירדן. "ישראל וירדן הגיעו להסכמה בעקבות האירועים בשגרירות ירדן בתאריך 23 ביולי 2017 ובאירוע בו נהרג השופט הירדני בתאריך 10 במרץ 2014.  שגרירות ישראל בירדן תשוב לפעילות מלאה באופן מידי. הרשויות המוסמכות בישראל ימשיכו בבדיקת החומרים שנאספו ביחס לאירוע ביולי 2017, וצפויות להגיע להחלטה בשבועות הקרובים. ישראל מייחסת חשיבות רבה ליחסים האסטרטגיים עם ירדן והמדינות תפעלנה לקידום שיתוף הפעולה ביניהן ולחיזוק הסכם השלום".



בנוסף, ל"מעריב אונליין" נודע כי ראש המוסד היה מעורב. גורם מדיני אישר בשיחה עם "מעריב אונליין" כי ישראל הביעה חרטה על המקרה. עוד סוכם כי השגרירה עינת שלאין לא תחזור לתפקידה. 



מוקדם יותר היום, שר ההסברה הירדני אמר כי "ישראל הביעה בפנינו צער על תקרית השגרירות ברבת-עמון ועל הרג השופט הירדני בגשר אלנבי". שתי התקריות, ובעיקר זו בשגרירות, הובילו לתקרית חריפה בין שתי המדינות. לדבריו, משרד החוץ הירדני קיבל אגרת רשמית ממשרד החוץ הישראלי ובו הודיעו כי יינקטו הליכים נוספים הנוגעים לתקרית בשגרירות ישראל בירדן.



בין ההליכים דובר על תשלום פיצויים למשפחות ההרוגים בתקרית, וכן תשלום פיצוי לבני משפחתו של השופט שעוכב במחסום כאשר התכוון לעבור לשטחים. השר הוסיף כי "ממשלת ישראל הודיעה באגרת כי היא מעוניינת בחידוש שיתוף הפעולה עם מממשלת ירדן, מאחר והיא מייחסת חשיבות רבה ליחסים הללו". הוא הודיע כי "הממלכה תקבל את ההחלטות המתאימות בהתאם לאינטרסים הלאומים בעת הזו". הוא הדגיש כי "משפחות שלושת ההרוגים קיבלו את הבעת הצער של ישראל והסכימו לקבל את הפיצויים המוצעים להם". יש לציין גובה הפיצויים לא צויין בהודעת השר הירדני.

בנימין נתניהו והמאבטח זיו. צילום: חיים כץ, לע"מ

כזכור, רק לפני כשבועיים, משרד החוץ הירדני הודיע כי השגרירות הישראלית בירדן תישאר סגורה עד להעמדתו לדין של מאבטח הנציגות הישראלית בעמאן שהרג שני פלסטינים, וזאת למרות הדיווחים על נכונות ישראלית להחליף את השגרירה הנוכחית עינת שלאין. דובר משרד החוץ, מוחמד אל-כאיד, התייחס לנושא ואמר כי "עמדת ירדן ברורה בסוגיה זו. שגרירות ישראל עדיין סגורה ותישאר כך עד שישראל תתחייב להעמיד לדין את מי שירה למוות בשני הירדנים, ותתנצל בפני ירדן על הפשע".

אל כאעד טען עוד כי  "ירדן עומדת על זכותה להעמיד לדין את 'הרוצח' על פי ההסכמים הבינלאומיים" והוסיף כי הירדנים "עומדים על כך שיש לחשוף את האמת בקשר לאירועים בשגרירות מאחר ומדובר בהרג על רקע פלילי". בירדן ציינו כי משרד החוץ כבר מסר לממשלת ישראל באמצעים דיפלומטיים את תיק חקירת התקרית ודרישה להעמיד לדין את המאבטח על פי סעיף 31 להסכם וינה".