מנכ"ל אפל טים קוק הכריז הבוקר (חמישי) בראיון שהעניק לרשת ABC האמריקאית, כי בעדכון התוכנה הבא שהחברה צפויה להוציא "הלקוחות יוכלו לבחור האם עדכון התוכנה יאט את המכשיר, או לא". הוא הוסיף: "אנחנו נאפשר למשתמשים לראות את מצב הסוללה שלהם, דבר שלא קרה בעבר". לדבריו, תעמוד בפני הצרכן האפשרות לבחור בין האטת הטלפון לבין שיפור אורך חיי הסוללה של המכשיר. הוא ציין: "עדכון התוכנה החדש יופץ למפתחים בחודש הבא, ויגיע לכלל המשתמשים החל מחודש מרץ".



כזכור, בסוף השנה שעברה, דווח כי מאטה מכשירי אייפון ישנים יותר, כדי שיוכלו להריץ את מערכות ההפעלה החדשות. מספר ימים לאחר מכן, אפל הוציאה במהלך השבוע מכתב ובו התנצלה בפני הצרכנים. הם ציינו כי מדובר ב"אי הבנה מצערת". במכתב שפורסם באתר הרשמי של החברה נכתב: "נפתח בהדגשה כי מעולם לא עשינו, ומעולם לא נעשה דבר שיקצר את חייו של מוצר, או נפגום בחוויית השימוש של הלקוחות כדי לגרום להם לשדרג את המכשיר".



עוד נכתב: "המטרה שלנו תמיד היתה ליצור מוצרים שהלקוחות שלנו יאהבו, ולגרום לאייפונים להמשיך ולפעול ככל שניתן. זה הדבר החשוב ביותר מבחינתנו".


אחרי שהדגישו כי סוללות מאבדות מעוצמתן עם הזמן, בחברה הציעו פתרון חלופי ללקוחות הזועמים - הם הודיעו על הוזלה של מחירי החלפת הסוללה, ל-29 דולרים. יבואניות אפל בארץ הודיעו כי הצרכנים יוכלו להחליף את הסוללות במכשירים שלהם, בעלות של כ-149 ש"ח.



ארבע מיצרניות הטלפונים הניידים הגדולות - סמסונג, LG, מוטורולה ו-HTC ארבע מיצרניות הטלפונים הניידים הגדולות אמרו כי בניגוד לאפל, הן אינן מאטות מכשירים מדגמים ישנים. בהצהרת סמסונג, שמייצרת חלק מרכיבי האייפון, לאתר בשם phone arena נכתב: "איכות המוצרים תמיד הייתה ותמיד תהיה בראש סדר העדיפויות של חטיבת המובייל שלנו. אנחנו עושים הכל כדי להאריך את חיי הסוללה במכשירים שלנו, בעזרת מנגנוני בטיחות רבים, בהם מנגנון מיוחד המשולב במערכת ההפעלה של המכשיר". עוד נמסר: "אנחנו לא מחלישים את עוצמת המעבד של המכשיר במהלך התקנת עדכוני התוכנה". 
מחברת LG נמסר: "לא החלשנו את המכשירים ולעולם לא נעשה זאת. אכפת לנו מאוד ממה שהלקוחות שלנו חושבים". בנוסף, גם מוטורולה ו-HTC אישרו כי הן מעולם לא עשו דבר כזה.