דבריו של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי על כך שבעת טיול בווייטנאם אכל "בשר כלב טעים", ממשיכים לעורר סערה ציבורית. פעילים למען זכויות בעלי החיים המשיכו למחות אתמול בחריפות ברשתות החברתיות על הדברים, והיו אף שקראו להפגין במחאה. "צריכים למחות ולהפגין נגד הדברים המזעזעים", אמרה קרן־אור סולומון, פעילה למען זכויות בעלי חיים, מנהלת ומטפלת בחווה שיקומית בהוד השרון.



גם המערכת הפוליטית המקומית סוערת. עו"ד ראובן לדיאנסקי (סיעת חי), חבר מועצה מהקואליציה ויו"ר ועדת הבריאות והגנת הסביבה בעירייה, תקף אתמול בחריפות את דברי ראש העירייה: "נפגעתי אישית מאמירתו של חולדאי בעניין אכילת הכלב. מדובר במעשה ובאמירה הפוגעים ברגשותיהם של אנשים רבים שאוהבים בעלי חיים וכאלו שמטפחים כלבים".



הבחירות לראשות עיריית תל אביב יתקיימו בנובמבר, וההערכות הן שאם סקרי דעת הקהל ינבאו שחולדאי, המכהן בתפקיד כ־20 שנים, נחלש בסקרים, ייתכן שאישים ידועים ובולטים ישקלו בחיוב להתמודד מולו על התפקיד הנחשק של ראשות העירייה.



אקוניס. צילום: פלאש 90
אקוניס. צילום: פלאש 90



אתמול הודיע שר המדע אופיר אקוניס כי הוא שוקל להתמודד על ראשות עיריית תל אביב בבחירות הקרובות. בראיון לגלי צה"ל אמר אקוניס, חבר מפלגת הליכוד, כי כבר באביב הקרוב יחליט אם להתמודד על התפקיד: "אחרי 20 שנה תל אביב צריכה שינוי", הסביר השר והוסיף: "זה הרבה זמן להיות בתפקיד. אפשר לומר לרון חולדאי תודה על פועלו למען העיר תל אביב. הוא כבר עבר את גיל הפנסיה. תושבי תל אביב צריכים לומר לו תודה ולהחליף את ראש העירייה".



כאשר נשאל אתמול מה לדעתו סיכויו לנצח, אם יחליט להתמודד נגד חולדאי, השיב השר אקוניס: "אם אקבל החלטה להתמודד - אני גם אנצח". בדבריו התייחס שר המדע לסערה שחולל חולדאי והדגיש: "אני לא אוכל כלבים, אני אוהב כלבים".