סיפור על שוטר שמכה, או סורח תופס כותרות ענק והופך מיד לחקירה של המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות וכך מוצג לכאורה מה שמכנים "השוטר הרע". אלא, שבמשטרה, ישנם גם שוטרים רחמניים ואכפתיים ובאחד כזה, יניב כהן מתחנת בנימין שבמחוז ש"י, פגשה במהלך השבוע חני לביא, תושבת היישוב אלון שנמצא על כביש 458 בירידות ממעלה אדומים, שעה שנתקעה עם רכבה ללא דלק על ציר 457 התלול והמסוכן.



לביא לא חששה מאירוע פח"עי שיתקוף אותה שכן היא עצמה חמושה, אולם מה שהפחיד אותה יותר מכל היא העובדה שבכביש האמור אין שוליים בצידי הדרך ורק לפני כשבוע וחצי נהרג שם תושב רימונים בתאונת דרכים קטלנית. על הדקות לצד הרכב ועל הרגעים שאחרי משחזרת חני לביא, שגם העלתה פוסט תודה לשוטר ולחייל שנלווה אליו. "ערב לפני נגמר לי הדלק ולא רציתי למלא דלק בגשם. לצערי, למחרת בבוקר כשיצאתי בדרכי לבד על ציר 457, הרכב נתקע לי ללא דלק. צריך להבין שזה כביש שבו נוסעים במהירות מטורפת ממש כי אין בו פניות ומדובר בכביש תלול עם ירידות ועליות. עמדתי על הנתיב ומיד נזכרתי בתושב רימונים שנהרג בתאונת דרכים לפני כשבוע וחצי. נתקעתי עם הרכב באחד העיקולים, בלי שוליים, בלי כלום, וחייגתי מיד למוקד הביטחוני של המועצה והם בדקו מול התחנה האם יש ניידת פנויה סמוך לאזור שלי".
 
פחדת? 

"מבחינה ביטחונית אני חמושה ואני יכולה להעיד על עצמי שלא פחדתי, אם כי במקומות האלו כל רגע יכול להפוך לאירוע מלחיץ במיוחד כשמדובר באישה לבד בכביש. יכולים להתנפל ולגנוב את הרכב או כל אירוע מהסוג הזה. האמת אני לא יכולה להגיד שפחדתי כי זה היה באמצע היום אבל בהחלט חששתי מהסכנה הבטיחותית בגלל שירד גשם והיתה בעיה קשה של נראות. לא היה לי היכן להסתתר ברגע שבו אם חלילה משאית תחלוף במהירות ולא תבחין בי, לא היה לי  לאן לזרוק את עצמי כדי להינצל חלילה מתאונה וזה היה החשש הגדול שלי".

חני לביא. צילום פרטי
חני לביא. צילום פרטי


מיד חייגת למשטרה?
"התקשרתי ובאדיבות רבה הגיעו שוטר וחייל שמיהרו להגיש לי עזרה. השוטר הותיר את החייל כדי שיגבה אותי במקום ויגונן עליי והוא לקח את כרטיס האשראי שלי, אסף כמה בקבוקים ונסע לרכוש עבורי דלק. הוא חזר לכאן ויחד הם תדלקו לי את הרכב ואפשרו לי להיחלץ מהסכנה".

העלית פוסט לפייסבוק כדי לפרגן למחלצים שלך?
"אכן כן. זה בהחלט השוטר מהצד החיובי של לובשי המדים וזה לא דבר מובן מאליו. הוא נהג כל כך באדיבות ואכפתיות שהיה לי חשוב לומר לו תודה ושרבים יראו את זה".