מבצע צבאי טורקי באזור הכורדי בסוריה התחיל "דה-פאקטו" עם הפגזה ארטילרית, כך הודיע היום (שישי) שר ההגנה הטורקי נורטין צ'נליקי. צלם רויטרס תיעד את הארטילריה הטורקית בגבול יורה פגזים על אזור אפרין בצפון מערב סוריה. "המבצע החל דה-פאקטו עם הפגזות מעבר לגבול", אמר צ'נליקי. "כל רשתות הטרור בצפון סוריה יחוסלו. אין דרך אחרת". המיליציה הכורדית YPG אמרה כי טורקיה ירתה לפחות 70 פגזים על הכפרים הכורדיים באזור, בהפגזה שהחלה בחצות. היא אמרה שזו ההפגזה הכבדה ביותר מאז שאנקרה החלה לאיים לפעול צבאית נגד החבל הכורדי. 



כזכור, נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, איים ביום שני "לחנוק" את הכוח שמקימה ארה"ב בסוריה "לפני שהוא ייוולד". ארה"ב הודיעה יום לפני כן כי היא תומכת בתוכניות להקמת "כוח רחב יותר" על מנת להגן על שטח שמוחזק בידי המיליציות הכורדיות בצפון סוריה. "מדינה שאנו מכנים בעלת ברית מתעקשת להקים צבא טרור על גבולנו", אמר ארדואן. "מה יעשה צבא הטרור חוץ מלפגוע בטורקיה? משימתנו היא לחנוק אותו לפני שייוולד".  

ארדואן הוסיף: "או שתורידו את הדלים שלכם מארגוני הטרור האלה, או שאנחנו נמסור לכם את הדגלים האלה, אל תאלצו אותנו לקבור את אלה שתומכים בטרוריסטים. המבצעים שלנו יימשכו עד שלא יישאר אף טרוריסט על גבולנו, בטח לא 30 אלף מהם". כזכור, הקואליציה בהנהגת ארה"ב תמכה בכוחות הכורדים בסוריה כחלק מהמאבק בארגון "המדינה האסלאמית". אנקרה מאשימה כי המיליציות הכורדיות בסוריה קשורות למחתרת הכורדית בטורקיה, ה-PKK.

לוחמים כורדים בסוריה. צילום: רויטרס
לוחמים כורדים בסוריה. צילום: רויטרס