בפעם הראשונה מאז שנת 2013, הממשל בארצות הברית הושבת הבוקר (שבת) מאחר והצעת חוק התקציב לא עברה בסנאט. מהבית הלבן הוציאו הצהרה המאשימה את נציגי המפלגה הדמוקרטית בסנאט על כך שחסמו את החוק על מנת לגרום להשבתה כוללת ואמרו שלא ינהלו משא ומתן על נושאי ההגירה, שמהווים נושאי מפתח בשבילם.



800 אלף עובדי ממשל לא יגיעו לעבודתם עד שלא יוסדר נושא התקציב בסנאט. זאת מאחר ועל פי החוק הפדרלי, הסוכנויות הממשלתיות יושבתו אם הקונגרס לא מצליח להשיג תקציב שיממן אותן. במסגרת ההשבתה, יישלחו מאות אלפי עובדים פדרלים "לא חיוניים" לחופשה זמנית ללא שכר.



"אנחנו לא ננהל משא ומתן על מצבם של מהגרים לא חוקיים בזמן שהדמוקרטים מחזיקים את האזרחים החוקיים כבני ערובה ומציגים דרישות פרועות", נאמר בהצהרת הבית הלבן לאחר שחקיקת התקציב לא קיבלה את 60 הקולות שהייתה צריכה בסנאט על מנת לעבור.



נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר בחשבון הטוויטר שלו עוד לפני ההשבתה כי המצב לא נראה טוב. לדבריו, הדמוקרטים רוצים לראות את ארצות הברית נכשלת בשביל רווח פוליטי. "המצב לא נראה טוב בשביל הצבא הנהדר שלנו וביטחוננו בגבול הדרומי המסוכן. הדמוקרטים מעוניינים בהשבתה על מנת למחוק את הצלחתנו ברפורמת המס", כתב טראמפ.