מקורות ירדנים המקורבים למשפחות ההרוגים בשגרירות ישראל בעמאן, מסרו היום (שבת) לעיתון "אל-ראד" כי ממשלת ישראל שילמה חמישה מיליון דולר למשפחות ג'ואודה וחמארנה שקרוביהם נהרגו בתקרית הירי בשגרירות ירדן ביולי האחרון ולמשפחת השופט ראיד א-זעייתר, שנורה למוות במעבר אלנבי במרץ 2014 – 1.65 מיליון דולר בממוצע לכל משפחה. המקורות מסרו, כי ממשלת ירדן קיבלה את סכום הפיצויים והעבירה אותו למשפחות ההרוגים, שקיבלו את הפיצוי והבעת החרטה של ממשלת ישראל. 
 
העיתון הדגיש, שעם קבלת האיגרת ממשרד החוץ הישראלי ותשלום הפיצויים, הושגו התנאים הירדנים לחזרת צוות השגרירות לרבת עמון. על פי הדיווח, ממשלת ישראל התחייבה בנוסף להתחיל בהליכים משפטיים נגד המאבטח בשגרירות שהיה מעורב בתקרית, ובכך מילאה אחר התנאי השני של ממשלת ירדן. הירי בשני הירדנים הביא להפגנות זעם ברחבי הממלכה, ולמשבר הדיפלומטי החמור ביותר בין שתי המדינות, מאז נחתם הסכם השלום.
 
העיתון תיאר את המהלך האחרון "ניצחון והישג דיפלומטי של ירדן, במאבק שלה למען הצדק וקבלת הזכויות של בניו השהידים ובני משפחותיהם בתקרית השגרירות ובסוגיית השופט ראיד זעיתר". בנוסף, דיווח העיתון, כי צוות השגרירות בירדן הוחלף לבקשת עמאן. העיתון הסתמך על הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ש"אחליט בקרוב מי יהיה השגריר ברבת עמון".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו, אישר אתמול כי ישראל הביעה חרטה על תקרית הירי בירדן בה מאבטח ישראלי הרג שני אזרחים ירדנים לאחר שהותקף. נתניהו, בדרכו חזרה לארץ מביקורו בהודו, אמר כי ישראל תשלם פיצויים לממשלת ירדן אך לא למשפחות ההרוגים בתקרית. הוא הוסיף כי הקשרים חשובים לשתי המדינות וכי הם יחזרו לקדמותם. 
שר ההסברה הירדני אמר שלשום כי "ישראל הביעה בפנינו צער על תקרית השגרירות ברבת-עמון ועל הרג השופט הירדני בגשר אלנבי". שתי התקריות, ובעיקר זו בשגרירות, הובילו לתקרית חריפה בין שתי המדינות. לדבריו, משרד החוץ הירדני קיבל אגרת רשמית ממשרד החוץ הישראלי ובו הודיעו כי יינקטו הליכים נוספים הנוגעים לתקרית בשגרירות ישראל בירדן.

השר הוסיף כי "ממשלת ישראל הודיעה באיגרת כי היא מעוניינת בחידוש שיתוף הפעולה עם מממשלת ירדן, מאחר והיא מייחסת חשיבות רבה ליחסים הללו". הוא הודיע כי "הממלכה תקבל את ההחלטות המתאימות בהתאם לאינטרסים הלאומים בעת הזו". הוא הדגיש כי "משפחות שלושת ההרוגים קיבלו את הבעת הצער של ישראל והסכימו לקבל את הפיצויים המוצעים להם". יש לציין כי גובה הפיצויים לא צוין בהודעת השר הירדני.