אזור פתחת ניצנה נחשב לשקט וקסום, אולם התחזקות מחוז סיני של דאעש, שהפך ככל הנראה לשלוחה המצליחה ביותר של הארגון, מטרידה את מערכת הביטחון, שהחליטה להקים צוות מילואים מובחר מתושבי האזור שייתן מענה מיידי לכל אירוע טרור שעלול להתפתח.



“הצוות שהוקם לאחרונה הוא גרעין ראשון של יחידה גדולה יותר שנשקול להקים, בהתאם לאיומי הטרור באזור”, אומר מפקד חטיבת שגיא אל"מ אבי רחמים. “בשלב זה הצוות המיוחד מונה 20 איש, והם אלה שאמורים לספק תגובה מיידית לכל אירוע ביטחוני שמתפתח באירוע”.



מח”ט שגיא מציין עוד כי הצוות המכונה ית”מ (יחידת תגובה מהירה) נמצא בכוננות תמידית ותוך זמן קצר מאוד מרגע הקריאה הוא כבר אמור להיות על רכבי שטח צבאיים שממתינים להם עם כל הציוד המבצעי באחד הבסיסים.



מפקד הצוות הוא רס"ן יהודה אבני מהיישוב הקהילתי רתמים. בסדיר הוא היה קצין במגלן ובמילואים שירת עד לאחרונה כסמג”ד. יחד עם חבריו תושבי האזור הם קראו לצוות ההקמה על שמו של רס"ן יאיר פלד, מפקד סיירת צנחנים שנרצח על ידי מחבלים בדואים בעת ביצוע ניווט בדד של היחידה באזור הר שגיא ב־1959.



לדברי אבני, הקמת היחידה היא פרי יוזמה משותפת של הצבא ושל אנשי הביטחון ביישובים. “יש הבנה שבכל רגע נתון עלול להתרחש אירוע”, הוא אומר. “אנחנו יודעים מה קורה בצד השני וערוכים. כרגע מדובר ביחידה קטנה יחסית, אבל לא מן הנמנע שבשנים הקרובות היחידה תגדל, בהתאם למצב בצד השני של הגבול עם מצרים”.