אלוף במיל' דורון רובין נפטר אתמול לפנות בוקר בגיל 74 לאחר מאבק במחלה קשה. רובין הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. הלווייתו תתקיים היום (ראשון) בשעה 15:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין קריית שאול בתל אביב. רובין, שנחשב ללוחם ומפקד מוערך, פיקד במהלך הקריירה הצבאית הארוכה שלו (בשנים 63'־91') על חטיבת הצנחנים, בית הספר לקצינים, עוצבת הפלדה בשריון ומערך ההדרכה בצה"ל. הוא גם היה ממקימי יחידת העילית מגלן.



רובין נולד בבוסתן הגליל והתנדב עם גיוסו לצה"ל לגדוד 890 של חטיבת הצנחנים. במלחמת ששת הימים הוא פיקד על פלוגה. לאחר שהשתתף בקרבות ומבצעים נועזים, ובהם מבצע "אביב נעורים" בלבנון ב־1972, מונה שבועות ספורים לפני פרוץ מלחמת יום כיפור למפקד גדוד 202 בחטיבת הצנחנים. במלחמה עצמה השתתף הגדוד בכמה קרבות עזים בגזרה הדרומית.



לאחר שפיקד על בית הספר לקצינים סגר רובין מעגל כאשר התמנה למפקד חטיבת הצנחנים – החטיבה שאליה התגייס. כמח"ט חטיבת הצנחנים רובין פיקד על סדרת פשיטות בלבנון, ובהן מבצע "איש דמים", מבצע "מוביל" ומבצע "סיגל".



רובין עבר לאחר מכן הסבה לשריון. שלושה ימים בלבד לפני מלחמת לבנון הראשונה הוא מונה למפקד חטיבה 500 של חיל השריון. בהמשך מונה למפקד עוצבת הפלדה ופיקד על הגזרה המזרחית בלבנון עד לנסיגת צה"ל ב־1985. בתפקידו הבא שירת בראש חטיבת התורה והפיתוח במפקדת חילות השדה. במסגרת תפקיד זה יזם רובין, לאור לקחי לוחמת הנ"ט שגובשו בצה"ל לאחר מלחמת יום הכיפורים ומלחמת לבנון, את הקמת יחידת מגלן המתמחה בלוחמת נ"ט תוך שימוש באמל"ח מתקדם.



בינואר 87' הועלה רובין לדרגת אלוף ומונה לראש מחלקת ההדרכה במטה הכללי. בתקופתו יישם את "תוכנית ברק" להכשרת הקצונה הזוטרה בצה"ל. לאחר מינויו של אהוד ברק לרמטכ"ל בשנת 1991 הודח רובין מתפקידו כמפקד מפקדת העומק המטכ"לית וסיים את הקריירה הצבאית שלו בתחושת מרירות, זאת על רקע כישלון מבצע "כחול וחום" בדרום לבנון שעליו פיקד.



לאחר שחרורו מצה"ל, פנה רובין ליזמות ועסקים בתחום הנדל"ן. בשנת 1988 הוא התמודד מול רון חולדאי בבחירות לראשות עיריית תל אביב בתמיכת מפלגת הליכוד. לאחר שהפסיד בבחירות כיהן במשך שנתיים כחבר מועצת עיריית תל אביב, ואחר כך עזב את החיים הפוליטיים. בעקבות הבחירות וכישלון בעסקים בתחום הנדל"ן צבר רובין חובות כספיים, שהתקשה להחזירם. הוא פנה לעסקים בתחום הנדל"ן בהונדורס, ובהמשך חזר לארץ ובשנים האחרונות הפעיל עסק המקשר בין מפיצי כלי רכב ללקוחות.



רובין זכה להערכה רבה בצה"ל והיו שכינו אותו "קצין וג'נטלמן". בשנה שעברה הגיע רובין להשתתף באחת מהפגנות המחאה בפתח תקווה נגד השחיתות השלטונית. אחד מבניו של רובין, ניר, הופיע בסרט התיעודי "תדע כל אם" על מלחמת לבנון השנייה. בן נוסף שלו, ברק, פיקד על סיירת הנח"ל.


האלוף במיל' יום טוב סמיה אמר על רובין: "לא אשכח את הפעם הראשונה שראיתי את האיש הענק הזה - ערב מלחמת יום הכיפורים. הוא מג"ד 202 ואני חייל צעיר שבדיוק סיים את קורס המ"כים, מביט עליו בהערצה ולומד כל מה שאפשר. מאז לא הפסקתי ללכת אחריו. אני משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".



דובר צה"ל לשעבר, ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני), כתב בחשבון הטוויטר שלו: "האלוף דורון רובין היה מאלופי צה״ל הבולטים והנערצים. חייו לאחר פרישתו מהצבא היו מורכבים ומסובכים ודרכן צלחה פחות. עם זאת, הוא נשאר נאמן לערכיו ולאני מאמין שלו".