אמזון השיקה היום (שני) את הסופרמרקט הראשון, הפועל כמעט ללא מגע יד אדם. המיזם, שלדברי החברה פיתוחו החל כבר בשנת 2018, זכה לשם "amazon go" וסביר מאוד להניח שמרבית האנשים שייכנסו אליו יופתעו מאוד מכך שיהיו בו מספר מצומצם של אנשי צוות. הסופרמרקט פועל באמצעות טכנולוגיה המבוססת על בינה מלאכותית, וכך למעשה המערכת יודעת על אילו מוצרים לחייב את האדם שמבצע את הרכישה.



הכניסה לחנות מתאפשרת באמצעות הצגת האפליקציה בפני השער החכם, בדומה למערכת שסורקת את הכרטיסים בכניסה לתחנות הרכבת. מדפי החנות מרושתים בגלאים שיכולים לזהות ברגע שאדם מרים מוצר מהמדף ולהכניס אותו לרשימת הקניות של הלקוח. במידה והלקוח מחזיר את המוצר למדף, הוא מוסר באופן אוטומטי מהרשימה.



בסניף הראשון, שנפתח בסיאטל, ישנם מספר עובדים, אם כי פחות מאשר בסופרמרקט רגיל. בין היתר יהיו סדרנים שיסדרו את המדפים ויסייעו ללקוחות. ניתן יהיה לרכוש בחנות מוצרי מזון בסיסיים, ערכות להכנת ארוחה וארוחות מוכנות, הדורשות חימום בלבד. עוד ניתן יהיה לרכוש משקאות אלכוהוליים, וסמוך אליהם יוצבו עובדים שיבדקו שהלקוחות שרוכשים אותם, הם אכן בגיל המתאים לשתייתם.



החנות נפתחה לבדיקת עובדי אמזון כבר בדצמבר 2016 וגורמים בחברה הסבירו כי בזמן שחלף מאז, הם נתקלו בקשיים רבים, שגרמו לעיכוב של כחודשיים בזמן הפתיחה המשוער. לדברי בכירים בחברה, המערכות התקשו בתחילה לזהות את הלקוחות לפי מבנה גוף. קושי נוסף שעומד בפני המערכות, הוא זיהוי מצב שבו ילדים מחזירים את המוצרים למקום שגוי.




עבור מרבית האנשים שמגיעים למרכולים, השלב המתסכל ביותר הוא התור בהמתנה לקופות. אמזון הצליחו לפתור את הבעיה - ברגע שהלקוח מסיים את הקנייה ויוצא מהחנות, המערכת מחייבת את החשבון שלו באופן אוטומטי. ביציאה מהחנות הלקוחות נדרשים לסרוק את האפליקציה, באותו אופן שהם עשו בכניסה. 

אמזון לא מספקים מידע בנושא רמת הדיוק של המערכת, אך מדובר ככל הנראה ברמה גבוהה. על פי הדיווח ב-BBC, כתב בניו יורק טיימס ניסה לגנוב שתי פחיות משקה מהחנות. לבסוף, המערכת חייבה את החשבון שלו באתר בתשלום על המשקאות.

צמצום של מספר העובדים הנדרשים להפעלת החנות יסייע לאמזון לשמור על מחירים נמוכים יותר מאשר לסופרמרקטים האחרים. העובדה שהלקוחות ישתמשו באפליקציה שלהם, תסייע לחברה באיסוף מידע על העדפות הלקוחות וכך יוכלו לשפר את חווית הקנייה. עם זאת, למהלך המהפכני של אמזון צפויה להיות השפעה על 3.4 מיליון האמריקאים שעובדים כקופאים בסופרמרקטים וצפויים בהדרגה, עם התפשטות החנויות מהסוג הזה לאבד את עבודתם.