השבתת הממשל האמריקאי הסתיימה הערב (שני) אחרי שלושה ימים לאחר שהרפובליקנים והדמוקרטים בסנאט הגיעו להבנות על המשך החקיקה בסוגיית מעמדם של "הדרימרס", המהגרים בלתי חוקיים שהגיעו לארצות הברית כילדים. 81 סנאטורים תמכו במימון זמני של פעילות הממשל לשלושת השבועות הקרובים, לעומת 18 מתנגדים. 
סוכנויות ומשרדים פדרליים, פארקים לאומיים, מוזיאונים ומתקנים ממשלתיים נוספים נותרו סגורים או פעלו במתכונת חלקית עם פתיחת שבוע העבודה היום. מאות אלפי העובדים נאלצו להישאר בבתיהם מבלי לקבל תשלום, בעוד מזכיר ההגנה, ג'יימס מאטיס, הזהיר כי השבתה ממושכת תפקד גם ביכולת הצבא לאסוף מודיעין, להתאמן או לתחזק את מערכות הלחימה. 
ההשבתה החלה כבר ביום שבת לאחר שלא הושגו הקולות הדרושים בסנאט להמשך מימון פעילות הממשל. המחלוקת העיקרית נגעה לדרישתו של הנשיא דונלד טראמפ כי החקיקה לגבי מעמד "הדרימרס" תהיה קשורה למימון של הקמת החומה בגבול מקסיקו. 

חוזרים לעבוד. טראמפ וסגנו. צילום: רויטרס
חוזרים לעבוד. טראמפ וסגנו. צילום: רויטרס

לנוכח ההתפתחויות, נאלצו הפוליטיקאים, ובהם גם הנשיא דונלד טראמפ, להישאר בוושינגטון במהלך סוף השבוע בניסיון למצוא פתרון שיסיים את ההשבתה. הבוקר המשיך טראמפ להאשים את הדמוקרטים באחריות להשבתה וצייץ כי "הדמוקרטים סגרו את הממשל שלנו למען האינטרסים של בסיס השמאל הקיצוני שלהם". "הם לא רוצים לעשות את זה, אבל אין להם כוח", טען. 

"אנשים לא מבינים מה הנשיא רוצה" 
מנהיג הרוב הרפובליקני, הסנאטור מיטש מקונל, הודיע אמש כי הוא מתכוון לקיים היום הצבעה על תקצוב הממשל למשך שלושה שבועות על מנת לאפשר את המשך הניסיונות לפתור את המחלוקות, וזאת ללא הפרעה לעבודה השוטפת של הממשל. בניסיון לפתות את הדמוקרטים, הוא הציע כי אם יתמכו בסיום ההשבתה, הוא יסכים להעלות לדיון פתוח לפני ה-8 בפברואר את שאלת עתיד "הדרימרס", החומה בגבול מקסיקו וסוגיות נוספות במחלוקת. 
תחילה הסתייגו הדמוקרטים ורצו ערבויות ממקונל בתמורה לתמיכתם, אולם זמן קצר לפני ההצבעה הודיע שומר כי הושגה הסכמה שזכתה לתמיכת הסנאטורים הדמוקרטים והם יתמכו בחידוש פעילות הממשל עד 8 בפברואר. הוא ציין כי תהליך החקיקה יהיה "ניטרלי והוגן עבור כל הצדדים". שומר גם לא נמנע מלהטיל אחריות על הנשיא והכריז כי "הסיבה שהרוב הרפובליקני התקשה למצוא קונצנזוס היא שהם לא היו יכולים להבין בדיוק מה הנשיא ממפלגתם רוצה לעשות".
הניו יורקר דיווח הלילה כי שומר וטראמפ הצליחו לגבש כבר ביום שישי אחר הצהריים הסכם שיאפשר למנוע את ההשבתה, אולם שניים מעוזריו הבכירים של טראמפ - ראש הסגל, ג'ון קלי, והיועץ סטיבן מילר - גרמו לנשיא לשנות את דעתו. לפי גורמים המעורים בפרטים, קלי ומילר, שידוע בעמדותיו התקיפות בסוגיות ההגירה, טענו באוזני הנשיא כי ההסכם שגיבש עם שומר היה "רך מדי". 
הדיווח מצטרף לביקורתו של הסנאטור הרפובליקני, לינדזי גרהם, שגם הטיח ביקורת במילר. "בכל פעם שיש הצעה, אנשי הצוות (בבית הלבן) מפילים אותה", אמר גרהם במהלך הדיונים ביום ראשון. "כל עוד סטיבן מילר אחראי לשיחות על ההגירה, לא נתקדם לשום מקום". הוא הוסיף כי "צוות הבית הלבן מקשה על זה מאד".