בכנס הנשים של האתר החרדי 'כיכר השבת' שנערך הערב (שני) במלון וולדורף אסטוריה בירושלים אמרה שרת המשפטים איילת שקד, כי בכוונתה להעלות את שמה של אישה חרדית לתפקיד שופטת במסגרת הכינוס הקרוב של הוועדה לבחירת שופטים. 

שקד נשאלה על ידי העיתונאית החרדית שלהבת חסדיאל על נושא קידום נשים חרדיות למשרות ציבוריות ואמרה כי היא תומכת בכך ואף "רואה לנגד עיניי אתגר מיוחד במינוי שופטת חרדית. אני מתכוונת לעשות זאת כבר בוועדה הקרובה". השרה הביעה כבר בעבר את רצונה לראות ייצוג למגזר החרדי בכס השיפוט. בסוף 2016 עשתה רחל פרייר מניו יורק היסטוריה כאשר מונתה לשופטת החרדית הראשונה בארצות הברית.
יש לציין כי הצגת מועמדת מצד שרת המשפטים עדיין לא מבטיחה את היבחרותה לתפקיד, כיוון שעליה לעבור את אישור הוועדה הכוללת נציגים של לשכת עורכי הדין ונציגי השופטים בראשות נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות. בנוסף עוד לא ברור לאיזה בית משפט מעוניינת השרה להציג את המועמדת החרדית. מינוי מעניין נוסף שיכול להתרחש הוא של השופט המוסלמי, חאלד כבוב, שנמצא ברשימת המעומדים לבית המשפט העליון.

הוועדה למינוי שופטים תתכנס ב-22 בפברואר על מנת לבחור בין היתר את שני שופטי בית המשפט העליון שיחליפו את אורי שהם ויורם דנציגר, שעתידים לפרוש בקרוב מתפקידם.