סוף השבוע הגשום והסוער, שכלל טמפרטורות נמוכות במיוחד, משקעים רבים וסופות ברקים ורעמים בכל חלקי הארץ, נרגע בשלב הזה, למעט הקור העז השורר עדיין ברוב חלקי הארץ. על פי התחזית הנוכחית, הגשמים יחזרו אלינו בתחילת השבוע הבא, אך עדיין מוקדם לקבוע את עוצמתם והכמות שתרד.


כמויות הגשמים הנאות שירדו במהלך השבוע האחרון, מילאו באופן משמעותי את מכסת הגשם החזויות מתחילת החורף, ועומדות על 97% מסך כל כמויות הגשם שהיו צריכות לרדת מאז החל החורף. בצפון הארץ וצפון הנגב, כמויות הגשם עד עתה עברו את הממוצע. במרכז לעומת זאת, עדיין קיים גירעון קל בכמות הגשמים. מפלס הכנרת זינק במהלך סוף השבוע בלבד ב-15 ס"מ נוספים. באתר החרמון, השתוללו סופות שלגים ולראשונה העונה, האתר נפתח גם לסקי, כאשר כמויות מכובדות של שלג הצטברו בחלקי ההר. נחלי הצפון גם הם, זכו לתרומה נאה של מים ואף נרשמו הצפות בחלקם.

גשם. צלם: יונתן זינדל, פלאש 90
גשם. צלם: יונתן זינדל, פלאש 90

 
 על רקע התחזיות המוקדמות והקודרות של גורמים שונים על שנת בצורת, כעת מעריכים באתר "מזג האוויר בישראל" כי מתחילת עונת הגשמים ועד עתה, כבר ירדו 60% מכמויות הגשם העונתיות. בשלב זה, כשהחודשים פברואר ומרץ עוד לפנינו, ההערכה היא כי הסיכוי לבצורת השנה הוא אפסי, גם במקרה קיצוני בו לא ירד גשם כלל עד מאי.

דיין הוסיף, כי שנה מתחת לממוצע מוגדרת 90%-75% מכמות הגשמים השנתית ושנה ממוצעת 110%-90%. לנוכח הנתונים עד כה, הערכת אתר מזג האוויר בישראל היא לשנה ממוצעת, בהתאם לתחזית שניתנה על ידו כבר בסוף חודש יוני.

רמת הגולן. צילום: אור פיק
רמת הגולן. צילום: אור פיק


הלילה יהיה מעונן חלקית, ייתכן גשם קל לאורך מישור החוף. מחר יהיה מעונן חלקית עם גשם מקומי מצפון הארץ ועד לנגב. הטמפרטורות ללא שינוי ניכר. בימים שלישי עד חמישי תהיה עלייה קלה בטמפרטורות. מעלות החום החזויות להלילה (ראשון) ומחר: רמת הגולן 12-6, צפת 9-4, טבריה 17-10, חיפה 15-9, תל אביב 16-9, ירושלים 12-6, באר שבע 15-5 ובאילת 20-10.