אלוף פיקוד הצפון לשעבר ואיש מפלגת העבודה, עמירן לוין, התייחס הבוקר (שלישי) ב-103FM למפגש שהתרחש אמש בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא רוסיה פוטין וטען כי איראן לא מהווה איום על מדינת ישראל: "אני מקווה מאוד שאנחנו לא צועדים לכיוון מלחמת לבנון השלישית. האיום של איראן בסוריה הוא לא כצעקתה. יש לזכור שסוריה היא מדינה שרחוקה יותר מ-1,500 קילומטרים מטהרן, ואיראן לא מסוגלת להחזיק עוצמות שיסכנו אותנו בסוריה או בלבנון ובטח שלא לאורך זמן". 

לדבריו, "אין איום ממשי כרגע על ישראל וכל הדיון כיום הוא על איום עתידי במידה והמדינה תגיע ליכולת גרעינית. אמנם יש כיום איום על אזרחי ישראל לפי כמות הטילים והרקטות שיש למדינה ואמנם איראן תומכת בה אך הכתובת היא קודם כל לבנון. לבנון צריכה להחליט אם היא רוצה להקיא מתוכה את החיזבאללה. אם צה"ל ייאלץ להכריע את החיזבאללה כל הטילים שלה יושמדו ולבנון תיחרב".

נתניהו ופוטין אמש במוסקבה. צילום: קובי גדעון,לע"מ
נתניהו ופוטין אמש במוסקבה. צילום: קובי גדעון,לע"מ
"הרתעה אמיתית של ישראל היא בכוח השתיקה שלה", הדגיש האלוף במיל'. "לצערי הרב המנהיגים שלנו בוחרים להתלהם ולדבר על מנת שיוכלו לצבור קולות ולזכות במחיאות כפיים. ישנן המון שיטות לפעול בחשאי ולישראל יש זכות והצורך למנוע את המשך ההתעצמות בלבנון. המפתח הוא לעשות ולשתוק. יש להבחין בין המאמץ הדיפלומטי שנעשה לבין העשייה השקטה. יש לעשות מאמץ דיפלומטי מול האמריקאים ומול הרוסים אך לפעול בשקט. לא צריך להכות בתופים". 


"ישראל צריכה לעבוד מול מדינות ולא מול כנופיות", הוסיף לוין. "אמרתי זאת בעבר ואני אומר זאת שוב, צריך להתכונן היטב להכריע את חיזבאללה במספר ימים, אפשר לעשות את זה ויש להחליט אם לצאת למלחמת מנע ולהפתיע את האויב או לצאת למלחמת אין ברירה, את השיקולים הללו לא צריך לעשות בפומבי".
כשנשאל על התנהלות נתניהו מול מנהיגי העולם השיב: "אני לא מתרשם מההצגה שהמנהיגים משחקים בתקשורת, אבל אכן ניתן להחמיא לנתניהו על האינטימיות שהוא יצר עם מנהיגי העולם, מדובר בדבר חשוב. אני ממשיך לטעון גם היום שהאיום האמיתי על ישראל נמצא בהמשך השליטה על הפלסטינים בתוך מדינת ישראל, הוא הורס את החברה הישראלית. מנהיג ומפלגה שנמצאים כל כך הרבה שנים בשלטון עלולים לשכוח את החברה ולטפל בעצמם בלבד, אנחנו רואים זאת היום מכל כיוון".
לסיום האלוף לוין התייחס לפרשת הצוללות: "מדובר על שיקולים לא עניינים תוך נהנתנות שהגיעה גם למערכת ביטחון המדינה וזה יצר עסקה לא רצויה. אין לי מושג בנוגע להיבט המשפטי אך ברור לי לגמרי שנתניהו היה האיש שלחץ לקדם את עסקת הצוללות. אני מתפלא על בוגי יעלון. כשר הביטחון שהיה שותף לעסקה הזו, מדוע הוא לא התנגד נחרצות כשהיה בתפקידו?". 

עריכה: איתמר זיגלמן