משרד הבריאות קבע כי אין קשר בין שימוש בטלפונים ניידים לסרטן המוח. פרופסור סיגל סדצקי, מנהלת היחידה לאפידמולוגיה של הסרטן בתל השומר, התייחסה היום (שלישי) ב-103FM לקביעה: "אמש התבשרנו על כך שאין עלייה בגידולי המוח במדינת ישראל על אף העלייה בשימוש במכשירים הסלולריים בעשורים האחרונים. מי אמר שאנחנו ציפינו לעלייה בעקבות השימוש בטלפונים הניידים? למה זה קשור? יש להתייחס לנתונים שהתפרסמו כנתונים בלבד ולא לקשר אותם לטלפונים סלולריים למרות העלייה בשימוש שלהם במדינת ישראל". 


היא הוסיפה: "ישנם מחקרים מבוססים של ארגון הבריאות העולמי שקבע שהקרינה בטלפונים הסלולריים היא מסרטנת עבור בני אדם וכך יש להתייחס אליה. אין תוצאות מהפכניות שיכולות לשנות את העובדה הזו לעת עתה".

כשנשאלה כיצד ניתן להשתמש בטלפון הסלולרי בצורה בטוחה השיבה: "אין לי ספק שהטלפונים כאן כדי להישאר ואין ספק שאנחנו צריכים לנהוג בהם בזהירות. כשמדובר בקרינה בלתי מייננת יש משמעות גדולה מאוד למרחק החזקת הטלפון הסלולרי מגופנו. הנקודה המרכזית היא שיש להרחיק אותו מהגוף, לא לאכסן אותו במכנסיים ולהשתמש באוזניה. במהלך הטענת המכשיר ישנה סכנת קרינה שמגיעה מפעולת הטעינה החשמלית ולא קרינת רדיו, גם אז יש לשמור את הנייד רחוק מהראש והחדר השינה באופן כללי. יש להבין שטלפון מחובר כל הזמן ולכן משדר ומקבל קרינה. בעקבות זאת יש להמשיך ולהרחיק את הטלפון מהגוף כדי להגן על עצמנו".