"אני חי בשנים של כלב", אומר דניאל אסייג, רק בן 24. הוא קומיקאי ושחקן מוכר עם פז"ם של כמעט עשר שנים בתחום, ואם כל זה לא מספיק, בעוד כחודש הוא עומד לצעוד לחופה בשנית. זה יהיה בזכות הריאליטי "מחוברים", שבו כיכב לפני כשלוש שנים. שנתיים לאחר מכן, הוא כבר הכיר את אשתו לעתיד, ועכשיו, בין שליחת ההזמנות והטעימות, הוא מככב בתוכנית חדשה ומטורפת במיוחד שעלתה השבוע בערוץ MTV ישראל: "שרוטים MADE IN ISRAEL!".



התוכנית, המבוססת על פורמט אמריקאי מצליח, שמהותו הרצת דאחקות על סרטוני יוטיוב מופרעים מכל העולם, כמו נתפרה למידותיו. "רוסיה היא המדינה הכי פסיכית ומשוגעת בעולם", הוא אומר בחיוך ענקי, ונראה רגוע ומאושר מתמיד. "אנשים שם דורסים אנשים וזה אמיתי לגמרי". את התוכנית מנחה דנה פרידר, ואסייג נמצא שם על תקן הסטנדאפיסט המוכר לצד הסטנדאפיסטים הפחות מוכרים, טל טירנגלי ואלמוג שור.



לפעמים זה נראה כאילו אתה בעצמך חי בתוכנית ריאליטי שדוחסת את החיים שלך להילוך מהיר ומזרזת אותם.
"אבא שלי התחתן בגיל 24 ואני בגיל 18. השבוע הגיעה חברה מהכיתה לבן שלי אושר, ואולי הם יתחתנו. במשבר גיל ה־40 כנראה הנינים ינחמו אותי. ברצינות, זה מאוד תלוי איך אתה גדל. בגלל שאמא שלי לא הייתה בתמונה, היה לי חסך מסוים ושאיפה להקים תא משפחתי לעצמי כמה שיותר מוקדם".





איך הכרת את אשתך לעתיד?
"בפייסבוק, כמה שזה נשמע מטופש. היא הייתה מעריצה של כל העונות של 'שנות ה־80' והייתה שולחת לי הודעות, מגיבה על פרקים, מדברת על זה שהיא גם מרוקאית משני הצדדים. היא תפסה לי את העין".



הרגשת שזה זה מההתחלה?
"האמת היא שלא ידעתי שזה יהיה רציני. ידעתי שזה זה אחרי כמה חודשים, אבל עדיין לקחתי עוד קצת את הזמן. רציתי להבין עם עצמי שאני בטוח באלף אחוז ולא למהר, כי כבר פעם אחת זה לא הלך. הבנתי שטוב לי ושלילד לי טוב, אז כן. זה זה".



סוגר את המזל
דניאל אסייג נולד בשם דין. כשהיה בגיל 14 אמר לו שלום אביו, אז כבר קומיקאי מצליח שפרץ לפריים טיים, שרבנים מתחלחלים כל פעם ששומעים את שמו, והציע לו לשנותו. "אומרים שדין מעורר דינים ושזה סוגר את המזל", הוא אומר. ואכן, מאז האיר לו המזל פנים. בגיל 15, כשהיה מגיע לעבודה של אבא מאחורי הקלעים של "צחוק מעבודה", הכיר את שחר חסון, והוא עודד אותו לפתח את עצמו כקומיקאי, ולא לחשוש מצלו של אביו. זמן קצר לאחר מכן, והוא בקושי חייל, התחתן עם מי שהייתה מבוגרת ממנו והביאה לו את בנו, אושר, כיום בן 6. מיד לאחר מכן כבר כיכב ב"מחוברים", וחשף את נסיבות חייו. משם נסללה הדרך לשיתוף פעולה מקצועי והדוק בינו לבין אביו, בסיטקום "שנות ה־80" ובמופע יחיד מצליח.



"אני לא מצטער שהייתי בריאליטי, כי זה פתח לי דלתות וגרם לאנשים להתחבר אלי", הוא אומר ממרחק הזמן, אבל מסייג: "היום לא הייתי משתתף בתוכניות מהסוג הזה. ואם כן, הייתי עושה את זה אחרת, כי עכשיו אני יודע איך זה מבפנים".



דניאל אסייג. MTV ישראל, יח"צ
דניאל אסייג. MTV ישראל, יח"צ



ואיך זה?
"זה לא דוקו טהור. יכולים לקחת קטע שצילמת ולחבר אותו לקטע מלפני חצי שנה. יש דברים שאתה פתאום רואה ולא מבין. למשל כשלוקחים קטע משיחת טלפון ואז מצמידים לו קטע שבו אתה עצבני ממשהו שבכלל קרה לפני חצי שנה. אז נכון שאתה צילמת את הכל, אבל הקטע שמתקבל הוא לא מציאותי".



המופע שלך מאוד מצליח בבית ציוני אמריקה. איזה מין בדרן אתה?
"אם סטנד־אפ היה כמו מוזיקה, הייתי אומר שאני מיינסטרים. הסטנדאפיסטים של 'שרוטים', למשל, מאוד שונים באופי של ההומור. טל, לדוגמה, יחסית אלי, מאוד קיצוני בבדיחות שלו. לפעמים אי אפשר להבין מה הוא רוצה, כי הוא הולך למקום הכי יצירתי - חייזרים וכאלה. שחר חסון הוא מצחיק, אבל אני ואבא יותר רציניים בחיים האמיתיים, ועל הבמה הכל משתנה".



אתה שואף להגיע ל"ארץ נהדרת"?
"הם מאוד מוכשרים, אבל פחות מעניין אותי להיכנס לפוליטיקה או לסאטירה. בטח לא ל'גב האומה'. זה מאוד מבוגר".



למרות שאתה כבר בגיל שבו מותר לך להצביע.
"סטנד־אפ צריך להיות נקי מפוליטיקה, כי אז יש עמדות ולא כולם יכולים להתחבר אליך. סטנד־אפ צריך להיות חופשי".



אתה בעצמך בן להורים גרושים. איך הרגשת כשגם הנישואים שלך התפרקו?
"זה לא היה פשוט לעשות את הצעד הזה, אבל עברנו מספיק בשביל להבין שאנחנו לא יכולים להסתדר בתור זוג. זאת הייתה תקופה מאוד ארוכה והבנו שצריך להיפרד. יש לנו משמורת משותפת מלאה, והבנו שאנחנו חייבים להסתדר לטובת הילד. שמנו הכל בצד והמשכנו. הילד צריך את הקשר הטוב שלנו".



דניאל אסייג. MTV ישראל, יח"צ
דניאל אסייג. MTV ישראל, יח"צ



היה לך קשה בתקופה שבה היית לבד?
"יצאתי עם חברים ולדייטים, אבל פחות התלהבתי. יש לי ילד שצריך משפחה. כבר לפני שנה הוא התחיל לבכות לי שלא יהיו לו אחים, והבנתי שאין מה להתלבט".



נראה שלא היה לך הרבה זמן למרד נעורים או לחיי רווקות. במקרה שלך, התפוח נפל הכי קרוב לעץ.
"בניגוד לילדים להורים גרושים, מאז ומתמיד ידעתי שאני בלי אמא. היא לא עזבה פתאום. ככה גדלתי. המשפחה הייתה מאוד מגובשת וכולם יחד, בדיוק כמו בסדרה 'שנות ה־80', ולא היו לי יותר מדי בעיות. להפך; אם לא היה לי ילד, יכול להיות שהייתי יותר לוקח את הזמן, אבל אני אדם זוגי, לעומת הרבה חברים שלי שהם יותר מבוגרים ממני, שבכל פעם שהם במערכת זוגית הם מתחרפנים, וישר רוצים לברוח ללבד. לי טוב כשאני בזוגיות".



את אמא שלך, שניסית להחזיר לחייך ב"מחוברים", תזמין לחתונה?
"נראה לי שלא. קומדיה יוצאת מאמת ומכאב, ואם לא הייתי עובר שום דבר, לא היה לי על מה לצחוק". 



"שרוטים MADE IN ISRAEL!", א'־ה', 18:00, MTV ישראל (HOT 88)