השחקן אלון אבוטבול נכנס בנעליה של אחת הדמויות הקשות בקריירה שלו, שבתאי צדיק, מנהיג כת, בתסריט ששאב השראה מסיפורים גם כמו זה של גואל רצון שהורשע בפוליגמיה, שעבוד, ועבירות מין בעשרות נשותיו. הערב בשעה 21:00, תעלה ב"רשת 13" הסדרה "הרמון", בכיכובו של אבוטבול, שמספרת את סיפור הפסיכולוגיה של מערכות היחסים המורכבות שנוצרות בכתות בין ראש הכת לנשותיו, וההשפעה ההרסנית על המשפחות שנותרו מאחור.

"הסדרה עוסקת בשני דברים", מסביר השחקן ל"מעריב אונליין". "בבית הזה שבו מתנהלים הדברים, ובדמות הזאת של מנהיג הכת ובציות, באילוף, ובדינמיקה המאוד מבלבלת לעיתים שהוא משליט סביבו. אתה שואל את עצמך 'איך אנשים יכולים ללכת ולהיות בכזה דבר'. אז אני חושב שהסדרה מנסה להבין למה באמת? איך? מה יש בנו כבני אדם שמתחבר לזה".

מתוקף תפקידך כשחקן, יש לך כריזמה ואתה משפיע על אנשים, אתה רואה מקום שבו יש לך כוח כמו של מנהיג כת?
"זה נורא מעניין, תוך כדי העבודה על התפקיד, השתמשתי בנתונים שהעולם נתן לי. הבנתי, שזה אותם כישורים - לזהות מישהו, לראות שהוא אולי זקוק לעזרה, ולקחת אותו, השאלה היא מה אתה עושה עם זה. זה לא ה'כוחות', או ה'כישורים' עצמם, זה חייב להיות אדם כריזמטי מאוד שמוכן ללכת על זה ולהגיד 'אני המלך', 'אני המנהיג'. אם אתה אומר את זה ואתה עושה את זה, אז אתה כבר מזמין אחרים ללכת אחריך".

איך הגעת לתפקיד הזה?
"גל זייד צלצל אלי לפני כמה שנים ואמר לי, 'אנחנו עושים משהו חדש, משהו על כת, ויש לכת הזאת מנהיג, ואנחנו רוצים שאתה תשחק אותו'. ביקשתי לראות תסריט ומשם זה התגלגל".

אנחנו שומעים כל מיני סיפורי כתות בתקשורת, היום אתה יכול להבין יותר מה קורה שם מאחורי הקלעים.
"כולנו חיים בעולם שיש בו הרבה מאוד בדידות, הרבה מאוד פצעים מסתובבים להם בעולם. אנשים מחפשים קרבה וביטחון, וכשהחוסר הזה מקבל מענה, המון פעמים הוא נופל לידיים שלא יודעות איך להתעסק איתו באמת, ובלי לשים לב מנצלות את אותה דפיקות. מצד שני אתה אומרת לאנשים, 'אני עושה סדרה על כת' כולם אומרים 'אני רוצה, אני רוצה' הם רוצים להיות שייכים. והסדרה שואלת את השאלה למה נשים הן כאלה צייתניות, בסדרה, או בכלל".

היו לך סצנות קשות, שאמרת 'איך בן אדם עושה דבר כזה'?
"הדמות של שלו הייתה משורטטת עבורי, רק הייתי צריך לבוא ולנעוץ את עצמי בתוכה. הקושי מגיע כשאני רואה את עצמי עושה את זה, לא תוך כדי המשחק. מבחינתי העבודה על דמות, היא אותה עבודה בכל דמות, אם אתה צריך לירות באנשים - אז אתה לא חושב 'זה דבר נורא?' אתה יורה באנשים, אבל אתה נהנה כי זה משחק. אותו דבר פה, אתה יורה באנשים במרכאות, אתה משחק דמות, שהיא כמו ההוא שיורה באנשים".