ט"ז תשרי, תשע"ט | 25.09.2018 | 22:14

        הדפסה gohome
Maariv
 
Print Edition
רות אופק - "אוכל בשבילי הוא אחד מהנאות החיים הגדולות"
מעריב אונליין
02/02/2018
בת 40, נשואה ואם לשלושה ילדים, מכפר סבא. עורכת דין מסחרית, מפתחת מתכונים ובעלת הבלוג "שמח במטבח"
 
+ בחורף אני פותחת את הבוקר עם כוס תה ירוק או חליטת פירות. בקיץ אני מתחילה את היום עם קפה קר - מעט אספרסו והרבה חלב וקרח. בדרך כלל אני לא רעבה בבוקר. אצלי התיאבון מתעורר רק בסביבות 10־11, ואז אני מכינה לעצמי כריך. 
 
+ במזווה שלי תמיד יש קמחים שונים, אגוזים ושקדים, קוקוס ושוקולד איכותי, למקרה שיתחשק לי פתאום לאפות. תמיד ישנם גם פתיתים ופסטה לילדים, שימורי עגבניות, פירורי לחם, קרם קוקוס, יין טוב ושמן זית. אני משתדלת לקנות מוצרים מתוצרת הארץ. 
 
+ כשתופס אותי הרעב הקטן במשך היום, אני אוכלת מעט אגוזים ופירות מיובשים, או שאני מכינה לעצמי כריך או טוסט. כשאני מחוץ לבית, אני נכנסת לקונדיטוריה נחמדה באזור ומתפנקת באיזשהו מאפה (אני הכי אוהבת דניש וניל).
 
+ אני מעדיפה אפייה על פני בישול. אני הכי אוהבת לאפות עוגות שוקולד ובראוניז. בבישולים אני אוהבת להכין קדירת בקר עם יין ופירות מיובשים או תבשיל עוף מיוחד, זה גם יכול להיות לזניה או סיר קציצות מפנק. העיקר שיחמם את הלב ואת הבטן למי שיאכל ממנו. 
 
+ אני משתדלת לשמור על תזונה מאוזנת למרות מגוון העיסוקים שלי (עו"ד, מתכונאית ואמא). בעלי והילדים אוכלים במסגרות שלהם, אז לעתים אני שוכחת לאכול בצורה מסודרת. אני מאזנת את זה עם הרבה פירות וירקות, מים ואכילה בכל יום מכל אבות המזון.
 
+ הילדים שלי אוהבים שניצלים, פסטה ופתיתים. אז פיתחתי מתכונים בריאים שהם גם אוהבים, כמו קציצות ברוטב, חטיפי פולנטה, פיצה מהירה ללא שמרים (המתכונים נמצאים בבלוג), וכשהם אומרים שזה היה טעים, אני הכי גאה בעולם. 
 
+ יש לי חולשה למתוקים, ואין לי בעיה לומר את זה בפה מלא. זה יכול להיות כמה קוביות שוקולד או קינוח שהכנתי באותו שבוע. מבחינתי, כל עוד אני דואגת לא להגזים בכמויות ושזה לא בא במקום ארוחה מסודרת, אז זה בסדר גמור. אוכל הוא אחת מהנאות החיים הכי גדולות.
 
+ כיוון שהתיאבון שלי מתעורר מאוחר, אז אני חוטאת בארוחות לילה. לכן כשהרעב תוקף אותי בערב, אני משתדלת לאכול פרי, יוגורט או מעדן חלב. אני מודה שלפעמים אני מתפנקת עם פרוסת עוגה או משהו מתוק. 
 
+ הטיפ הכי טוב שקיבלתי הוא לשתות הרבה מים. זה טיפ שאני תמיד שומעת מתזונאיות ומדיאטניות. בשנה האחרונה, שבה הייתי בהריון, וכיום, כשאני מיניקה, אני משתדלת ליישם אותו. הטריק שלי הוא להשתמש בכוס גדולה ולדאוג שתהיה בטווח הראייה. 

עוגת שוקולד
 

המנה הנבחרת: עוגת שוקולד עשירה ומהירה 
 
החומרים:

200 גר' שוקולד מריר
200 גר' חמאה 
כוס סוכר
5 ביצים
כפית תמצית וניל
מיכל שמנת חמוצה (לא חובה, אבל מאוד מוסיף)
כוס וחצי קמח
קורט מלח

 
ההכנה:

מחממים תנור ל-170 מעלות בטורבו. ממיסים את השוקולד והחמאה במיקרו או על סיר אדים כפול עד שהשוקולד והחמאה נמסים לתערובת אחידה. מוסיפים את הסוכר ומערבבים. לאחר מכן מוסיפים את הביצים ותמצית הוניל ואת השמנת החמוצה ולבסוף את הקמח והמלח. לאחר הוספת הקמח משתדלים לערבב כמה שפחות ועד שהקמח נטמע בתערובת והיא אחידה וללא גושים.
 
אופים את העוגה בתבנית משומנת ומרופדת בנייר אפיה במשך 25-30 דקות עד שהעוגה מקבלת קרום בהיר בחלק העליון ועדיין מעט רוטטת, אך לא נוזלית בחלקה הפנימי. מצננים את העוגה מחוץ לתנור ומעבירים למקרר לכמה שעות. במהלך הקרור העוגה תתמצק ותקבל מרקם פאדג'י ועשיר. 
 
print gohome
print
--%>