תומך מפתיע במאבק נגד סגירת החינוכית. ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, התגייס למאמץ של עובדי הערוץ, וסיפר כי הוא מקווה שבסופו של דבר יימצא הפתרון להשאיר את הערוץ על מנת שימשיך לעשות את עבודתו, הן הנוכחית, וכמובן עבור הנוסטלגיה. חולדאי דיבר אמש בכינוס שנערך על מנת להציל את החינוכית, ובו היו נוכחים גם אוזה, בץ ושבי, אשר גויסו למען המאבק. הבובות המוכרות, צפויות להגיע לכנס השלטון המקומי ולהיפגש עם מספר ראשי ערים וח"כים, כדי לנסות למנוע את סגירת החינוכית.



חולדאי, אשר צולם יחד עם הבובות ליד עמדת הדי.ג'יי, כתב בחשבון הפייסבוק שלו היום (שני) כי "גם אני רוצה שישאירו את החינוכית. כי יש דברים בחיים שאסור לנו למדוד אותם בכסף. כי אם נכריע רק לפי עלויות אז נשאר ללא ערכים, בלי תרבות. הטלוויזיה החינוכית נמצאת עמוק בלב של כל מי שחי כאן. המבוגרים שבינינו גדלו עליה ובדרך נס גם הילדים של היום אוהבים אותה".


 

חולדאי הוסיף לאחר מכן כי "גם אם יוכח שסגירת החינוכית תחסוך כמה מיליוני שקלים לתקציב המדינה, זה לא חסכון שווה ערך למחיקת המורשת והיצירתיות והתעוזה והרצינות שיש בשידורי החינוכית, ואין ערוץ דומה לה. מקווה שבסופו של דבר יחליטו השרים נפתלי בנט ומשה כחלון לתת לחינוכית עוד שנות שידור איכותי".

סגירת הערוץ עתידה להתרחש בחודש אוגוסט הקרוב, בהתאם לחוק השידור הציבורי ישראלי. לאחר יותר מ-50 שנות שידור, סגירת הערוץ בקיץ הקרוב מביאה עמה קולות רבים הקוראים להימנע מצעד זה, וכן לנסות להגיע לפתרון אשר יביא למניעת סגירת שעריו של המוסד הוותיק. החינוכית, שעלתה לשידור כבר בשנת 1966, היתה במקור אמורה להעביר תוכן חינוכי, וכן להעביר לילדים נושאי לימוד שונים ועוד. אולם שנים לאחר הקמתה, החלה החינוכית לשדר גם תכנית להעשרת קהל בוגר יותר. תכניות מוכרות ובלתי נשכחת: "זהו זה", "קורים קרובים", "הבית של פיסטוק", "קישקשתא" ועוד.
 
המאבק הנוכחי למניעת סגירת החינוכית נערך כאשר ברקע השינויים והתהליכים שעושים שם כדי להתאים את התכנים הנוכחיים והתכניות, לשינוי הדיגיטלי ואופי הצפייה העדכני. בין היתר מתפעלת החינוכית עמוד פייסבוק עדכני אשר מושך צופים רבים, ותכנים רבים מתוכם עולים ליוטיוב, לעיתים עוד לפני ששודרו בערוץ.