בג"ץ דחה היום (חמישי) את ערעורו של יוסף חיים בן דוד, רוצח הנער הפלסטיני מוחמד אבו חדיר. כזכור, ביולי 2015 בן חיים ועוד שני קטינים נוספים, חטפו את אבו חדיר משכונת מגוריו אל מול עיניו של דודו. השלושה חנקו את אבו חדיר עד שאיבד את הכרתו ונסעו עמו ליער ירושלים. שם הכו אותו באכזריות, תוך שהם קוראים לעברו כי "זה בשביל הנערים". לאחר מכן, בעודו מחוסר הכרה, שפכו עליו הנאשם המרכזי וקטין נוסף חומר דליק והציתו אותו, עד שנשרף למוות.  
 
המניע שבגללו פעלו השלושה היה על רקע גזעני ומתוך רצון לנקום בעקבות חטיפת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח ז"ל. על פי החשד, למרות שלא הכירו זמן רב, חברו השלושה ביחד כדי להוציא לפועל את תכניתם - לרצוח צעיר פלסטיני רנדומלי.

בן דוד, רוצחו של אבו חדיר. צילום: מרק ישראל סלם

 
בן דוד טען כבר בשלב מוקדם של הדיונים, כי בעת האירוע המחריד לא היה שפוי ומודע לפעולה שהוא ביצע באותו לילה בירושלים, אולם שופטי בג"ץ לא התרשמו וקבעו בתגובה לערעור שהגיש כי:"באותו הלילה הגיחו שלושת הרוצחים ממנהרה חשוכה של גזענות בורות ושנאה, זה היה פיגוע אסטרטגי שהצית את ירושלים".


הערעור של שני הקטינים שהיו השותפים של בן דוד ברצח ושריפת אבו חדיר, נדחה גם הוא ועונשם נותר על כנו. העונש של הקטין הצעיר מבין השניים נותר 21 שנות מאסר בפועל, והקטין השני המבוגר יותר, מאסר עולם.