ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (חמישי) בעמוד הפייסבוק שלו לעימות עם מפכ"ל המשטרה ןהבהיר: "אין כאן שום התקפה אישית, לא על המפכ״ל ולא על אף אחד אחר. השאלה האמיתית היא טוהר החקירה. והדרך היחידה לברר אותה היא על ידי חקירה אובייקטיבית, בלתי תלויה ומהירה". ראש הממשלה התייחס לדבריו של אלשיך בראיון אמש בעובדה, שאמר כי "גורמים רבי עוצמה שלחו חוקרים פרטיים לאסוף חומר על החוקרים של נתניהו". 



"דמיינו איך הייתם מרגישים אם חוקרי המשטרה שמנהלים חקירה נגדכם היו טוענים שהפעלתם חוקרים פרטיים נגדם ונגד משפחותיהם", כתב נתניהו. "האם חוקרים שחושבים שהנחקר עוקב אחריהם, או שולח מתלוננת על הטרדה מינית כנגד ראש היחידה שלהם, יכולים לעשות את מלאכתם באופן אובייקטיבי?", תהה ראש הממשלה.  

נ


נתניהו הוסיף: "הטענות שהושמעו הן חמורות והן צריכות להדיר שינה מעיני כל אדם הגון. צריך לחקור את האמת ומייד. גילוי האמת וההקפדה על טוהר החקירה לא יחלישו את משטרת ישראל. להפך, הם רק יחזקו אותה ואת שלטון החוק". 

מינוי אלשיך למפכ"ל. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
מינוי אלשיך למפכ"ל. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


לצד בכירים במשטרה שסבורים כי המפכ"ל עשה שירות נפלא לארגון כשנתן תמיכה לכאורה לחוקרים ומתח ביקורת עקיפה כנגד נבחרי הציבור שלדבריו, היו ביניהם שהפעילו חוקרים פרטיים כדי לאסוף מידע על חוקרים ביחידות העילית המנהלות את החקירות נגד ראש הממשלה, ישנם גם בכירים ובכירים מאד לשעבר שסבורים כי הרמיזה שהעלה המפכ"ל חייבת להיחקר עד תום כי מדובר בחשד לסחיטה לכאורה  ואיום מסוכן על מערכת אכיפת החוק, אם אכן הדברים התרחשו.
"הדברים של ראש הממשלה לא היו אלא השתלחות חסרת רסן וחסרת תקדים של מי שמנצל כעת את מעמדו על מנת לערער את המערכת ולהלך אימים על החוקרים. כמי שמכיר אותם הם לא נלחצים והרעש הוא רק קולות רקע ולא מעבר לכך. הם ימשיכו עד למיצוי האמת בחקירה וימשיכו לחקירה הבאה" אומר קצין בכיר בארגון. "המפכ"ל המתין עד לסוף החקירה כדי לא להיות מעורב בשיבוש או הטיה של ההליך ואמר את הדברים תוך שמירה על כבוד כולם"/ 

לעומתו סבורים קצינים בכירים ובכירים שפרשו לאחרונה מהשירות כי ההתבטאות של רנ"צ אלשייך, בנוגע לחוקרים פרטיים כביכול שהפעילו נבחרי ציבור כנגד חוקרים היא התבטאות חסרת תקדים. "רמיזה על כך שראש הממשלה או מי מטעמו עומדים או אחראים להפעלת חוקרים פרטיים במטרה לאסוף חומר נגד חוקרי משטרה היא  אמירה חמורה מאד היא חייבת להיות מגובה בעובדות. אי אפשר ואסור לזרוק את זה כך סתם לאוויר. המשטרה היא גוף ממלכתי ומי שעומד בראשה בוודאי חייב להיות ממלכתי ולכן חשד כל כך חמור אסור שייאמר אם הוא לא מגובה בעובדות", אמר אחד מהם. 
 
עוד הוסיף הגורם הבכיר לשעבר כי "המשטרה חייבת לנהל חקירה בעקבות דברים שנאמרו וזאת כדי להסיר את האיום מאנשי המשטרה או להפריך את אותו חשד. אני חייב להשוות בין אמירה כזאת לאירוע שבו מתנהלת חקירה נגד ארגוני פשיעה , להבדיל אלף אלפי הבדלות, ולפתע זורם מידע על איסוף מידע מודיעיני לכאורה נגד החוקרים שמטפלים באותו ארגון. בו במקום מיד כשעולה חשד אנחנו מקימים מעטפת שמירה ומעטפת הגנה לחוקר ולמשפחה שלו ונוקטים בפעולות אקטיביות כדי לסכל את האיום. גם כאן המשטרה חייבת לפרוס מעטפת דומה סביב החוקרים ולפעול למיצוי החקירה בעניין. אנשי המשטרה צריכים להתנהל בסביבה בטוחה. חוקר משטרה צריך להרגיש שהוא מוגן בתוך ארגון גדול".