האם מנדלבליט עצר חקירה בנוגע לחוקרים הפרטיים ששלח, לכאורה, ראש הממשלה בנימין נתניהו אחר חוקרי המשטרה העוסקים בפרשות הנוגעות לו? גורמים במשטרה מסרו היום (חמישי) למעריב כי כבר בזמן שעלה החשד למעקב אחר חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה, פנו במשטרה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולפרקליט המדינה שי ניצן, והעבירו להם את הידוע להם. עם זאת, השניים לא הנחו את המשטרה לפתוח בחקירה בנושא. 



כזכור, אתמול - במהלך תוכנית "עובדה" טען המפכ"ל רוני אלשיך כי "חוקרים פרטיים אספו מידע נגד נגד קצינים המעורבים בחקירות תיקים 1,000 ו-2,000". היום הגיב נתניהו לדברי האיש שעומד בראש גוף האכיפה, כשכתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "אין כאן שום התקפה אישית, לא על המפכ״ל ולא על אף אחד אחר. השאלה האמיתית היא טוהר החקירה. והדרך היחידה לברר אותה היא על ידי חקירה אובייקטיבית, בלתי תלויה ומהירה". ראש הממשלה התייחס לדבריו של אלשיך בראיון אמש בעובדה, שאמר כי "גורמים רבי עוצמה שלחו חוקרים פרטיים לאסוף חומר על החוקרים של נתניהו".



רוני אלשיך. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
רוני אלשיך. צילום: תומר נויברג, פלאש 90



"דמיינו איך הייתם מרגישים אם חוקרי המשטרה שמנהלים חקירה נגדכם היו טוענים שהפעלתם חוקרים פרטיים נגדם ונגד משפחותיהם", כתב רה"מ. "האם חוקרים שחושבים שהנחקר עוקב אחריהם, או שולח מתלוננת על הטרדה מינית כנגד ראש היחידה שלהם, יכולים לעשות את מלאכתם באופן אובייקטיבי?", תהה ראש הממשלה.



הוא הוסיף כי "הטענות שהושמעו הן חמורות והן צריכות להדיר שינה מעיני כל אדם הגון. צריך לחקור את האמת ומייד. גילוי האמת וההקפדה על טוהר החקירה לא יחלישו את משטרת ישראל. להפך, הם רק יחזקו אותה ואת שלטון החוק".