פרשת הארווי וויינסטין גבתה קורבן ראשון בנפש: המפיקה ג'יל מסיק, לשעבר המנהלת של השחקנית רוז מקגוואן, שטענה כי מפיק־העל אנס אותה, שמה קץ לחייה. משפחתה של מסיק טוענת כי המפיקה התאבדה לאחר שמצאה את עצמה במרכזה של השערורייה שעדיין מסעירה את הוליווד. מסיק (50), נשואה ואם לשניים, התאבדה בלוס אנג'לס ביום רביעי. היא עבדה בעבר בתפקידים ניהוליים במירמקס ובחברת ההפקות של לורן מייקלס ושימשה כמפיקה של קומדיות בקולנוע ובטלוויזיה.



בשנת 1997, בעת שמסיק הייתה בתחילת הקריירה, היא שימשה בתור המנהלת של רוז מקגוואן, באותה תקופה שבה לטענת השחקנית וויינסטין אנס אותה. לדבריה, האירוע התרחש במהלך פסטיבל הסרטים של סנדנס. המפיק ההוליוודי הכחיש את האשמותיה של מקגוואן, שהפכה לאחד הקולות הבולטים במהלך הפרשה, ובסוף חודש ינואר האחרון פרסם עורך דינו של וויינסטין, בן ברפמן, מייל שנכתב על ידי מסיק, שבו היא הגנה לכאורה על המפיק.



אף שמסיק סבלה במשך שנים מהפרעה דו־קוטבית ומתקופות של דיכאון עמוק, משפחתה ההמומה מיהרה לקשור בין התאבדותה לבין פרשת וויינסטין: "ג'יל הפכה לקורבן בשל התרבות החדשה שלנו של שיתוף מידע בלתי מוגבל ונכונות לקבל כל הצהרה כעובדה", נאמר בהודעה. "המהירות של הפצת מידע כללה אי־אמיתות לגבי ג'יל בתור בן אדם, והיא לא הייתה יכולה או מוכנה להתעמת איתן. היא הפכה לנזק משני בסיפור שכבר הפך למחריד".



ההודעה המשיכה כך: "לאורך החודשים האחרונים, נשים רבות יצאו עם טענות נגד הארווי וויינסטין, כולל רוז מקגוואן, שדיברה ללא הרף עם התקשורת, ומאישמה לא רק את התוקף שלה לכאורה אלא גם רבים אחרים. בין אותם אנשים הייתה גם ג'יל, שבחרה לשמור על שקט אל מול ההצהרות המשמיצות של רוז. זאת מחשש שהיא עלולה לערער עדותיהן של נשים רבות אחרות שיצאו עם האמת במקרים אחרים".



וויינסטין. הייק טוענת כי איים להרגה. צילום: רויטרס



מותה הטרגי של מסיק עורר תדהמה בקרב גורמים רבים בתעשיית הסרטים. "אלה חדשות עצובות מאד ולבי עם משפחתה", אמרה השחקנית טינה פיי, שעבדה עם מסיק בעיבוד הקולנוע של הסרט "ילדות רעות" בשנת 2004. "היא עזרה מאוד להביא את 'בחורות רעות' למסך. היא הייתה מפיקה מחויבת ואדם נחמד". הבמאי מארק ווטרס הוסיף כי "ג'יל סייעה לי להיבחר ל'בחורות רעות', הזדמנות שתמיד אודה עליה. היא הייתה מפיקה נהדרת, הייתה אתי על הסט בכל יום ותמיד הייתה עם נוכחות חסרת מנוח וחיובית".



בתוך כך, השחקנית סלמה הייק טענה כי וויינסטין איים לשבור את הברכיים שלה במהלך צילומי הסרט "פרידה" בשנת 2002. "אני לא רוצה להיכנס לפרטים, אבל הייתי בדיכאון", אמרה הייק בשיחה עם אופרה ווינפרי. "הייתי פרנואידית. חייתי בפחד. ניסיתי לצאת, אבל לא יכולתי לצאת".



בדצמבר האחרון סיפרה הייק ל"ניו יורק טיימס" כי במהלך הצילומים איים ויינסטיין להרוג אותה, דרש שהיא תעשה סצנת סקס בעירום מלא ואף סירב תחילה להפיץ את הסרט. עם זאת, היא הודתה בפני ווינפרי כי היא התבקשה לספר על יחסיה עם ויינסטיין כבר חודשיים קודם לכן, כאשר התפרסמו ההאשמות הראשונות, אולם היא לא הייתה יכולה. "לאחר מכן חשתי בושה על כך שהייתי פחדנית", אמרה. "תמכתי בנשים במשך שני עשורים ואז הייתי פחדנית".