לקראת הגשת המלצות המשטרה בתיקים 1,000 (המתנות) ו-2,000 (תיק ישראל היום), ולאחר היממה המתוחה בצפון, טען הבוקר (ראשון) עורך הדין אלדד יניב, בתכניתם של לאה גולדין, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM, כי "אינני רוצה שראש הממשלה שלי יקבל החלטות של חיים במוות בסיטואציה שכזו".



"למרות ההתחממות בגזרה הצפונית לא ויתרנו על המחאה שנמשכת כבר 64 שבועות", הצהיר יניב, שהוסיף: "למחאה מגיעים כל שבוע בנחישות רבה אנשים שאכפת להם מגורל המדינה הבוחרים להגיע גם בימים טובים וגם בימים רעים יותר. אלו אנשים שנלחמים על הארץ שלהם בהתמדה ובעקשנות כפי שמאבק אמור להתנהל".



בתוך כך, הוא טען כי הוא חושש מתהליך קבלת ההחלטות של ראש הממשלה: "אני מתחבר לדבריו של נתניהו כפי שאמר בעבר בעניינו של אולמרט: 'כל פעולה שיעשה ראש ממשלה שטובע בחקירות תראה לא נקייה'. הציבור בוחן כל פעולה שלו כלא נקייה כי מדובר בראש הממשלה שעוסק בהישרדות פוליטית וחושש לחירותו. עצם זה שאנחנו עוסקים בנקיות הכפיים של נתניהו בפעולה הצבאית הנוכחית מעידה על כך שאנחנו בבעיה. לכולנו עברה המחשבה הזו בראש ואני אינני רוצה שראש הממשלה שלי יקבל החלטות של חיים במוות בסיטואציה שכזו".



 


כשנשאל האם יש לחקור את דבריו של המפכ"ל בעניין המעקב שניהלו, לכאורה, חוקרים הפרטיים אחר חוקרי היאח"ה שעסקו בתיקי רה"מ, השיב: "הדבר הזה חייב להיחקר. הראיון של אילנה דיין עם המפכ"ל נערך לפני כמה חודשים. אם הדבר הזה לא נחקר עד היום מדובר בשיבוש בשיקול הדעת של המפכ"ל".

לסיום הדגיש אחד מראשי המחאה, כי "לראש הממשלה יש עוד את חזקת החפות ואני מאחל לו שייצא בשלום מכל הפרשיות הללו, אך כשהמשטרה נמצאת כיום בתהליכי סיכום תיקים כנגדו וטוענת שישנו חשד לשוחד, העבירה החמורה ביותר שניתן לפסוק כנגד איש ציבור, עליו לפנות את הכיסא ולא לקבל החלטות של חיים ומוות. כשראש הממשלה תובע בחקירות הוא אינו יכול לטפל במצבו בענייני מלחמה, שלום ועוני. מה לא ברור בזה?".