בג"ץ דחה הערב (שני) את העתירה נגד פרסום ההמלצות בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו. שופט בית המשפט העליון אורי שוהם ציין בהחלטתו כי אין עילה להתערב בשיקולי המשיבים וכך נתן בעצם את האישור הסופי למשטרה להגיש את המלצותיה את תיקי נתניהו המתנהלים על ידה. לנוכח ההחלטה וכיוון שבמשטרה התכוונו להגיש את ההמלצות, מסתבר כי הן יגובשו ממש בימים הקרובים ולכל מאוחר עד ליום חמישי הקרוב.



כזכור, לאחר הישיבה שהתנהלה ביום רביעי האחרון, בה נכחו המפכ"ל רוני אלשיך, ראש אגף חקירות ומודיעין גדי סיסו, קודמו בתפקיד מני יצחקי, ראש להב 433 רוני ריטמן וראש היחידה הארצית לחקירות הונאה כורש בר-נור, שהיה אחראי על ניהול החקירות, עלה כי התגבשה תשתית ראייתית לביצוע של עבירות של שוחד מרמה והפרת אמונים מצדו של רה"מ.



לגבי תיק 2,000, במשטרה מתכוונים לסכם את התיק מבלי לציין האם התגבשה תשתית ראייתית ולהשאיר את ההחלטה ליועמ"ש אביחי מנדבליט ופרקליט המדינה שי ניצן. אחרי הדיון שהתנהל בשבוע שעבר נדרש מפכ"ל המשטרה לבחון את החומר פעם נוספת על מנת לאשר את החקירות והפרשות הנלוות.



בעתירה שהוגשה, ביקש העותר עו"ד יוסי פוקס להורות למשטרה שלא לצרף את המלצותיה לסיכומי החקירה בפרשות 1000 ו-2000 ובעתיד גם 3000, ובכלל לכל החקירות שהיא מנהלת, וזאת כיוון שלדבריו מדובר בפגיעה בזכויות אישי הציבור הנחקרים.



בתשובת המדינה לעתירה נטען כי אין כל סיבה לאשר אותה. "בספירת העומר יובן כי דין העתירה להידחות על הסף בהיעדר עילה להתערבותו של בית המשפט הנכבד לפעולות המשיבים. כפי שיובהר מיד, המשטרה פועלת בהתאם לסמכותה בדין ועל פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה בעניינים אלה, אשר אין כל עילה להתערב בהם. משכך, המשיבים יטענו כי דין הצעדים המבוקשים בצו על תנאי להידחות וממילא גם דין הבקשה למתן צווי ביניים להידחות". 
הפרקליטות ציינה כי בית המשפט העליון כבר נדרש לסוגיה בנושא העתירה האמורה עוד ב-2009 והוא דחה אותה, כך שיש להצדיק את דחיית העתירה הנוכחית על הסף.