"אין מגבלות": שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב הבוקר (שלישי) לראשונה להסלמה הביטחונית בצפון, והדגיש כי ישראל תמשיך לעשות את כל מה שצריך כדי להגן על האינטרסים שלה: "השתדלתי לא לדבר בימים האחרונים, אני לא חושב שזה הזמן לדבר, זה הזמן לעשות ואני לפחות מנסה להתמקד בעשייה. אנחנו מנהלים את העניינים גם בנחישות וגם באחריות, אין שום מגבלות ואנחנו לא מקבלים שום מגבלות, פעלנו בצורה נחושה וצריך להבין שלכל צעד שאנחנו נעשה פה קודמת עבודה רבה".



לדבריו, "הכל צריך לעשות באופן מדויק, מתוכנן, מחושב, אנחנו נגיב על כל פרובוקציה, אנחנו נמשיך להגן על האינטרסים הביטחוניים החיוניים שלנו ובכלל. אם אני רוצה לעשות פרפרזה על הפתגם הידוע - 'זה לא הזמן לנבוח, זה הזמן לנשוך' ואנחנו ננשוך חזק, אני מקווה שלא נצטרך לעשות את זה". 



ראש עיריית נצרת עילית לאחר ביקורו בבית החולים. צילום: יונתן הללי

שרידי מטוס חיל האוויר שהופל ביום שבת. צילום: רויטרס
שרידי מטוס חיל האוויר שהופל ביום שבת. צילום: רויטרס



שר הביטחון אף התייחס לדיאלוג של שישראל עם רוסיה: "קודם כל זה קשר שמוכיח את עצמו, זה קשר יעיל, גם כשאנחנו לא מסכימים עצם העובדה שיש דיאלוג פתוח וכן מונע הרבה חיכוכים מיותרים, זה ברור שלכל צד יש אינטרסים משלו, כל צד רואה את התמונה אחרת, אבל יחד עם זה בשנים של מלחמת אזרחים בסוריה הצלחנו להימנע מחיכוך ישיר וזה גם הישג בפני עצמו". 

על ניסיון הלינץ' אתמול בג'נין אמר שר הביטחון: "החיילים עברו אירוע לא פשוט, אבל בסופו של דבר הם בחיים. לגבי התיאום הביטחוני - אנחנו רואים את תוצאותיו. מגיעה מילה טובה לאותו תיאום ביטחוני וגם לשוטרים הפלסטינים. הפלסטינים מבינים ששיתוף הפעולה הוא אינטרס הדדי ומשותף, ולכן גם הם וגם אנחנו משמרים את אותו תיאום. גם העובדה שהנשק הוחזר לפנות בוקר, גם זה אומר על תיאום ביטחוני עמוק בשטח ואני מקווה שזה יישמר". 


אתמול ניסו מאות פלסטינים לבצע לינץ' בנגד בקבע ובחיילת שנכנסו בטעות ברכב צבאי לג'נין. רק בעקבות התערבות שוטרים מהרשות הפלסטינית עבר האירוע בשלום, והם הועברו לידי צה"ל. כלי הנשק שהיו ברשותם ותעודות החוגר שלהם נחטפו ולאחר מכן הוחזרו לצבא. עם הגעת החיילים למחסום ג'למה, הם פונו על ידי מד"א לבית החולים העמק בעפולה. החיילת נפצעה באורח קל עד בינוני, והחייל באורח קל. אמש הוא שוחרר מבית החולים. מתחקיר ראשוני שנערך בצה"ל בעקבות האירוע החמור, עלה כי נגד בשירות קבע וחיילת, המשרתים בתפקיד מנהלי באוגדת איו"ש, יצאו עם רכב של אגף הלוגיסטיקה והאחזקה משבי שומרון לכיוון עפולה.
עם יציאתם הם הפעילו את תוכנת הניווט ווייז, אבל מהערכה ראשונית עולה שהם לא הפעילו את הגדרת תוכנת הניווט האמורה למנוע את נסיעתם דרך אזורים המסומנים כמסוכנים או כאסורים לכניסה לישראלים. עוד עלה מהתחקיר כי לפני כניסתם לאזור ג'נין, עברו השניים שלט גדול המתריע על כניסה לשטח A שבשליטת הרשות הפלסטינית. מסיבה שטרם הובהרה הם לא הבחינו ככל הנראה בשלט והמשיכו בנסיעה לג'נין.