במשטרה שוקלים להגיש את סיכום החקירה וההמלצות בתיקי 1000 ו־2000 כבר היום (שלישי), לאחר שבג”ץ דחה אתמול על הסף את העתירה שמטרתה למנוע מהמשטרה לפרסם את המלצותיה. הנושא לא הוכרע סופית, אך המגמה היא להגיש את ההמלצות כבר היום ולשים קץ למחול השדים הניטש סביב הסוגיה בשבועיים האחרונים. גורם במשטרה הציב סימן שאלה סביב עיתוי הפרסום, שכן לא ברור אם המשטרה תצליח לעמוד בלוח הזמנים מבחינה לוגיסטית.



במשטרה חוששים כי מקורבי נתניהו או גורמים פוליטיים ינסו לגבש תרגילי השהיה חדשים כדי למנוע את הגשת ההמלצות וזהו הנימוק העיקרי להגשתן היום. גם אם לא יוגשו היום, נראה כי ההמלצות יוגשו עד סוף השבוע.



חוששים מתרגילי השהיה. אלשיך. צילום: מרק ישראל סלם



עוד נודע כי בשבוע שעבר העיד במשרדי להב 433 איש העסקים אודי אנג’ל, מבעלי הזכיינית “רשת”. עדותו של אנג’ל נגבתה במהלך השלמות שנעשו בתיק 2000. ייתכן כי נבדקו גישושים שהתקיימו בעבר למכירת “רשת” למשקיעים זרים, וחוקרי המשטרה בדקו אם נתניהו היה מי שתיווך בין הצדדים. על פי גורמים הבקיאים בפרשה, אנג'ל אישר את המידע.



נוסף על כך, על פי גורמים במערכת האכיפה, יש מגעים בין המשטרה לנתניהו לקביעת מועד לגביית עדות מראש הממשלה בפרשת הצוללות. בשלב זה נראה כי מדובר בעדות פתוחה, אך קיימת אפשרות שבמהלכה יעברו החוקרים לחקירה באזהרה. עדיין לא נקבע מועד סופי. מטעמה של משפחת נתניהו לא נמסרה תגובה לידיעה זו.