בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (שלישי) את איימן כורד, המחבל מפיגוע דקירת השוטרים בשער הפרחים לפני כשנה וחצי, בגין שתי עבירות ניסיון רצח, ועבירה של החזקת סכין. כחצי שנה לפני שביצע את הפיגוע, כחלק מגל הטרור, דקר בן דודו של כורד, רמזי אל קצראווי, חייל צה"ל. במהלך האירוע ירו חייל צה"ל ברמזי והרגו אותו. לאחר מותו החליט כורד לבצע פיגוע הקרבה ולמות 'מות קדושים'.



הוא כתב במכשירו הסלולרי כמה צוואות לבני משפחתו, ובהן ביקש מהם לסלוח לו, להתפלל בשבילו למות 'מות קדושים', ואף הבהיר להם כי חשב על המעשה עוד לפני מותו של בן דודו. הוא הגיע בבוקר לאזור שער שכם, שמע באוזניותיו פסוקי קוראן, כתב לאביו הודעת פרידה בפייסבוק, ואחר כך תר אחר שוטר או חייל כדי לדקור אותם. כורד עקב אחרי שוטר ושוטרת, ובשער הפרחים התנפל על השוטר ודקר אותה, וכן הפיל את השוטרת ארצה ודקר אותה פעמים רבות. השוטר ירה בו והצליח לנטרל אותו.



בהכרעת הדין נכתב כי "אמרתו של הנאשם בחקירה על תכנון המעשים ועל התנהלותו עד לביצוע הפיגוע הייתה מפורטת וקוהרנטית ותאמה את עדויות השוטרים, את הממצאים בזירה, ואת מה שנחזה במצלמות האבטחה. הנאשם ציין באמרותיו כי גמר אומר בלבו לבצע פיגוע דקירה כלפי יהודי או שוטר ישראלי, במטרה להרוג את הנפגע- מטרה שהודגשה על ידו באופן ברור ומפורש, ולתכלית זו עקב אחרי השוטרים וביקש להרוג את השוטר שנפגע".



עו"ד ליזו אבקסיס-וולפוס מפרקליטות מחוז ירושלים אמרה כי "כתוצאה ממעשיו נפצעו השוטרים באורח קשה, באופן שבו השוטר נזקק לטיפול רפואי והשוטרת נזקקה לאשפוז וניתוחים רבים שבסופם נותרה משותקת. הפרקליטות תמשיך במאבקה למיגור הטרור ולמיצוי הדין עם כל הנוטל בו חלק".