ממשל טראמפ פרסם הבוקר (שלישי) את תוכנית התקציב לשנת 2019, וממנה עולה כי לא חל שום קיצוץ בכספים שהוקצו למדינות שתמכו בהצעה באו"ם, לפיה ירושלים היא לא בירת ישראל. למעשה, כספים רבים הוקצו במיוחד עבור אותן מדינות, בהן ניגריה, סומליה וזימבבואה. בתקציב הוקצו 41.17 מיליון דולרים עבור יחסים בין לאומים.
עם זאת, הוא טרם אושר, והמלחמה הגדולה ביותר צפויה להיות בקונגרס, שם צפויים לראות בתקציב יותר כהצהרה פוליטית מאשר תכנית פעולה בפועל. טראמפ מכיר בסמכות הקונגרס, ובנאומו אף ביקש מחברי קונגרס להעביר חוק שיגביל סיוע אמריקאי למדינות שמיודדות עם ארה"ב. 
מנהל משרד משאבי החוץ של ארה"ב, הארי סאסטרי, הסביר כי "אם תביטו בתקציב שלנו, הוא מתמקד במקום שבו אנו חושבים שרמת הסיוע המתאימה ביותר צריכה להתבסס על צרכי הביטחון שלנו". כאשר נשאל האם נעשה קיצוץ בתקציב בהתבסס על ההצבעה באו"ם, הוא השיב כי "לא נעשה שום דבר ספציפי בנושא הזה". 

כזכור, טראמפ איים לקצץ מתקציב הסיוע למדינות אשר יתמכו בהצעה באו"ם לפיה ירושלים היא לא בירת ישראל. שותפה נוספת לאיום הייתה שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי. היא הכריזה מפורשות כי "זהו מבחן לכל המדינות בהן האמריקאים תומכים". אבל הצהרות ואיומים לחוד, ומעשים לחוד. חוסר מימוש האיומים של הנשיא והשגרירה לאו"ם, עלולים לגרום לכך שבעתיד מדינות זרות יטילו ספק במהימנותו אולטימטומים והצהרות עתידיים. 
לקראת ההצבעה בדצמבר היילי אמרה: "כשאתם שוקלים את הצבעתכם, אני רוצה שתדעו שהנשיא ומדינת ארה"ב לוקחים את ההצבעה הזו באופן אישי. הנשיא יעקוב אחר ההצבעה בזהירות וביקש שאדווח לו חזרה על המדינות שהצביעו נגדנו".