למרות שבמשטרה מנסים לשמור על איפול מוחלט בכל הקשור לדיון שאמור להתקיים מחר בוועדת הפנים של הכנסת, בעקבות התבטאויותיו של המפכ"ל רוני אלשיך בתכנית "עובדה", מסתמן הערב (שלישי) כי האיש העומד בראש גוף האכיפה לא יגיע לדיון. זאת, כדי לא להיקלע לסיטואציה מביכה, במקביל להגשת ההמלצות בחקירות 1,000 ו-2,000, בהן נחשד גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.



גורמים בכירים במשטרה מסרו ל"מעריב אונליין" כי המפכ"ל מכבד את הכנסת ואת חבריה, אולם עצם הכוונה לקיומו של דיון בוועדת הפנים של הכנסת בהודעה דחופה, פחות מיממה לאחר שבית המשפט העליון דחה את העתירה שהוגשה בבקשה למנוע מהמשטרה את הגשת המלצות החקירה - יש בה משום טעם לפגם, והמפכ"ל לא ירצה להיכנס למבוכה הזאת.



לדברי הגורמים, "יש פה יותר מידי ידיים שעוסקות במלאכה מסביב וזה נראה לא טוב. היה ניסיון להוביל לחוק ההמלצות ואחר כך לבג"ץ, באמצעות השתלחויות חסרות רסן, ולסיום, עם הגשת ההמלצות, רוצים דיון של ועדת הפנים בכנסת. זה לא מכבד ולא ראוי ואפילו מעלה טעם לפגם".



ח"כ קיש. יוזם הדיון בכנסת. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ח"כ קיש. יוזם הדיון בכנסת. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



ואולם, במשטרה סירבו להשיב לשאלה האם המפכ"ל יגיע לדיון: "לא מוכנים להתייחס לשאלה בכלל. נקבע דיון למחר, תמתינו עד מחר ותראו אם הוא מגיע או לא".



במהלך שעות הבוקר זומן אלשיך לדיון הדחוף אשר יעסוק ב"בחינת התנהלות המשטרה בחקירות ראש הממשלה". יו"ר הוועדה, חבר הכנסת יואב קיש (ליכוד) כינס את הדיון בעקבות דבריו של המפכ"ל בתוכניתה של אילנה דיין, במסגרתם רמז כי מופעלים חוקרים פרטיים על ידי גורמים רבי כוח שמנסים לאסוף מידע על חוקרי משטרה אשר עוסקים בתיקי נתניהו. לאחר שקיבל את הזימון, אישר המפכ"ל את הגעתו לדיון, אך כעת, כאמור, מתברר כי הוא שוקל לבטל את הגעתו.



באופוזיציה זעמו על הזימון: "קוראים למפכ"ל לא להגיע"



באופוזיציה הביעו זעם על ההחלטה לזמנו וטענו כי מדובר בשימוש מופקר בכוחה של הכנסת. ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) אמר כי "אסור לוועדת הפנים להתערב בחקירות המשטרה המתנהלת נגד ראש הממשלה. כולל לא לזמן את המפכ"ל לבירור בעניין. מסתבר שבקואליציה מוכנים לעבור כל קוו אדום ולעשות גם פעילות המכוונת לשבש את חקירות המשטרה המתנהלות כעת".



יו"ר סיעת המחנה הציוני יואל חסון אף קרא למפכ"ל לא להתייצב בדיון. "יואב קיש הוא איש הקש בוועדת הפנים שמנוהל על ידי ראש הממשלה. מי שהיו עסוקים במציאת סימנים ופגמים בעיתוי הראיון של המפכ"ל, החליטו לזמן אותו לדיון בוועדת הפנים שכל כולו זיהום חקירה וערבוב בין הפוליטי והחוקי. אני קורא למפכ"ל לא להגיע לדיון העוסק בחקירותיו של ראש הממשלה. זו מלכודת מתוכננת".



יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ', הוסיפה: "זימונו הדחוף של מפכ"ל המשטרה אלשיך לוועדת הפנים הוא שימוש מופקר לרעה בכוחה של הכנסת. ״זהו ניסיון לייצר אווירת איום כלפי המשטרה ולהשפיל אותה רגע לפני הגשת ההמלצות, להראות למפכ"ל מי 'הבוס' לכאורה, ולהתחנף לראש הממשלה".