נטע ברזילי, חן אהרוני, ריקי בן ארי ויהונתן מרגי, עברו את האודישנים, התוכניות המותחות ושלבי הדו-קרב הגורליים, והפכו לרביעיית הגמר של "הכוכב הבא לאירוויזיון". הגמר הגדול ששודר הערב (שלישי) מהאולפנים בנווה אילן, וחשף בפני עם ישראל וצופי "קשת 12" נבחרה להיות הנציגה הישראלית לתחרות באירופה.

הזוכה הגדולה:
נטע ברזילי, זכתה בגמר מיקס של "TiK ToK" ו"Gangnam Style". המתמודדת שסומנה כפייבוריטית, הציגה את ה"לופר" לעם ישראל והצליחה בזכותו להתקדם בתוכנית, אך גם ספגה ביקורת על השימוש הנרחב במערכת אלקטרונית מול מתמודדים שמשתמשים בקולם בלבד. 
 
"עכשיו כל המדינה יודעת מה זה לופר", אמרה נטע בנאום המתמודדת שלה, והפציעה לבמה בשמלה זהובה עם כיתובים בשחור לבן. בשל הראשון של התוכנית ברזילאי שרה את "קצת משוגעת" של שרית חדד, ובציעה אותו בסגנון גרובי ושונה מאוד מהגרסה המקורית. "איזו פרשנות, כמה אינטלגנציה, כל הכבוד", אמר אמדורסקי. "הביצוע הזה היה פחות טוב, ואני שמתי את הלופר בצד", אמר בן אל תבורי.

נטע ברזילי זוכת הכוכב הבא. צילום מסך
נטע ברזילי זוכת הכוכב הבא. צילום מסך


במקום השני:
יהונתן מרגי, לקח את "מדליית הכסף" של התוכנית עם "When I Was Your Man" של ברונו מארס. כוכב הפופ מהסוג שטרם נראה בישראל כבר זכה לתואר מעורר הכבוד לג'סטין ביבר הישראלי - פינת ברונו מארס, הצליח לשבות את ליבו של השופט הקשוח אסף אמדורסקי שכמעת בכל התוכניות העביר אותו בסימן כחול. מרגי עלה לכותרות גם בגלל בת זוגו שספגה איומים על חייה מצד מעריצותיו של הזמר הצעיר והחתיך.


"קוראים לי יהונתן מרגי, ואני ממש רוצה לייצג את ישראל באירוויזיון", אמר המתמודד הצעיר, שביצע את "get ugly" של ג'ייסון דרולו עם מעיל צבועני בשלב הראשון של הגמר, וגרף 90 אחוזי הצבעות. "אתה סטאר ברמה בינלאומית" אמרה לו קרן פלס. "איזה כיף שנחת בתוכנית שלנו כזה ילד פלא", אמר סטטיק, "הרבה הרבה הרבה שנים לא נראה כוכב כל כך גדול וכל כך מוכשר", אמר הראל סקעת, ו"אתה ענק, אין לי הרבה מה להגיד, אתה הבונוס", סיכם אסף אמדורסקי.

הכוכב הבא יהונתן מרגי. צילום מסך
הכוכב הבא יהונתן מרגי. צילום מסך

 
במקום השלישי:
ריקי בן ארי ביצעה את "total eclipse of the heart" של בוני טיילור. הזמרת שנמצאת בשנות החמישים לחייה, הובילה את הכוח הנשי בתוכנית, עם השראות מצד הדיוות הגדולות של כל הזמנים כמו וויטני יוסטון, בוני טיילור ואמי ווינהאוס. בשלבי התוכנית המאוחרים השופט אסף אמדורסקי ביקש ממנה לשנות כיוון ולשיר שיר של ריקי גל, אך כשעשתה זאת היא ספגה ביקורות על דרך הצגת השיר. לטענת השופטים בן ארי הוציאה את השיר מהקשרו, ובמקום להציג אותו כשאשה פגיעה כפי שנכתב, הוא הושר הוצג בסגנון "לביאה" חזקה ואיבד את הקשר למילים.

ריקי חזרה בנאום המתמודדת שלה אל אודישן הפתיחה בו סיפרה שהיא שרה כשהיא מבשלת. הזמרת ביצעה, כמו שהיא רגילה, שיר של דיווה אמריקאית גדולה, הפעם היה זה "Rolling" של טינה טרנר. "מאז אסי עזר, לא הייתה פה דיווה כמוה", אמר לה בן אל תבורי, "את הנסיכה פה, הוכחת היום שאת מעולה", אמר לה הראל. "היא לא רואה בעיניים, היא השראה לכל כך הרבה נשים", אמרה פלס, "אני שמח שהתוכנית הזאת גילתה אותך", סיכם אסף אמדורסקי.

הכוכב הבא נטע ברזילי. צילום מסך
הכוכב הבא נטע ברזילי. צילום מסך


במקום הרביעי:
חן אהרוני, ביצע את שהכי מזוהה איתו מזה שנים "נשימה" אותו ביצע במקור אם שופטת התוכנית בדימוס, אסתי גינזבורג. גם אהרוני הוא התחרה על ז'אנר ה-"BOYS" - זמר צעיר, פופי ומגניב. בניגוד למבצעים אחרים בתוכנית אהרוני הוא בעל ניסיון מקצועי עשיר. למרות הניסיון הרב שלו, השופטים העניקו לזמר ביקורות רבות, ובפרקים האחרונים הוא זכה לתשבוחות על כך שיישם את כל העצות והצליח לעלות ברמה.

"אירוויזיון זה אני", פתח חן אהרוני את נאום המתמודד שלו. החזרה אל השיר שהציבור כבר מכיר, כנראה לא הייתה הימור נכון, הביאה לו 72 אחוזים, והותירה את חן מחוץ לדור קרב הגמר. "היית נהדר ונשארת נהדר", סיכם אסף אמדורסקי.




הכוכב הבא. צילום מסך
הכוכב הבא. צילום מסך

הכוכב הבא. צילום מסך
הכוכב הבא. צילום מסך


הכוכב הבא. צילום מסך
הכוכב הבא. צילום מסך


הכוכב הבא השופטים. צילום מסך
הכוכב הבא השופטים. צילום מסך


נטע ברזילאי, זוכת "הכוכב הבא" תייצג את ישראל בתחרות המוזיקה האירופאית, שתתקיים השנה בפורטוגל בחודש מאי הקרוב. בשנה שעברה, כזכור, שליחת התמודד הזוכה של הריאליטי לא הטיבה עם ישראל. הזמר אימרי זיו כשביצע בתוכנית את שירה של קלי קלארקסון, "because of You", שזכה ל-74% מקולות הצופים, נשלח לאוקראינה עם השיר "I FEEL ALIVE", ועל אף שהצליח להעפיל לשלב גמר האירוויזיון, בו דורג במקום ה-23, מתוך 26 משתתפות בשלב הגמר. נקווה שהשנה בחירת הצופים תצליח להביא את ישראל למקום גבוה יותר בתחרות, ואולי אף תיכנס לחמישייה הפותחת כפי שייחלו השופטים.