עשרות שכירי חרב רוסים נהרגו בהפצצה אמריקאית על כוחות התומכים במשטר אסד במזרח סוריה בשבוע שעבר, לפי גורמים אמריקאים ורוסיים. אם ההערכה לגבי האבדות הרוסיות הגבוהות נכונה, זו היא ההיתקלות הקטלנית ביותר בין אזרחים אמריקאים ורוסים מאז סוף המלחמה הקרה. הדיווח מגיע בתקופה שבה כוחות שנתמכים על ידי ארה"ב ורוסיה מתחרים על שטח שמפונה על ידי לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה.
מקורות רוסיים מסרו ל"בלומברג" כי כ-200 אזרחים רוסים נהרגו בהיתקלות שארעה ביום רביעי שעבר מסביב לשדות הנפט של מחוז דיר אל-זור, בין כוחות שנאמנים לנשיא סוריה בשאר אל אסד לבין כוחות כורדים שנתמכים על ידי ארה"ב. ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי בכירים רוסים וסורים העריכו כי עשרות רוסים נהרגו. מפיקוד מרכז של צבא ארה"ב נמסר כי כוחות אמריקאים הותקפו על ידי כוח של בין 300 ל-500 לוחמים, וכי הם הגיבו באמצעות מל"טים ומפציצים כבדים כנגד התוקפים. 

הגנרל האמריקאי ג'פרי האריגן אמר כי יועצים אמריקאים פעלו לצד כוחות כורדים כנגד ארגון דאעש כאשר הם הותקפו באש על ידי טנק, וכי הם הזעיקו תקיפות אוויריות בתגובה. הוא אמר כי אין בידיו מידע על זהות התוקפים. דימיטרי פסקוב, דוברו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר כי לקרמלין אין מידע על מותם של שכירי חרב רוסים בסוריה. "אנחנו מתעסקים רק בנתונים לגבי חיילים רוסים", אמר פסקוב. "אין בידינו נתונים לגבי רוסים אחרים שאולי נמצאים בסוריה". 

כוחות התומכים באסד בסוריה. צילום: רויטרס
כוחות התומכים באסד בסוריה. צילום: רויטרס