על רקע המלצות המשטרה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הצהיר הבוקר (רביעי) שר הביטחון אביגדור ליברמן כי "עד שלא יורשע - נתניהו חייב להמשיך". מלבד זאת, על רקע ההתחממות בצפון, הכריז השר כי "איראן הכריזה על מלחמה נגדנו". מלבד זאת, הוא העביר מסר לממשל בטהרן: "אל תעשו שטויות, והפסיקו עם הפרובוקציות". 



"אני מכיר שר חוץ אחד שנאלץ להתפטר לאחר הגשת כתב אישום והוא הלך לבית המשפט ויצא זכאי", אמר ליברמן בפתח דבריו, בהתייחס לכתב האישום שהוגש נגדו בעבר. "אצל ראש ממשלה זה לא קיים, ולכן כל עוד הוא לא הורשע בבית משפט הוא חייב להמשיך".



בהתייחס לשאלת יכולתו של נתניהו לנהל את ענייניה הביטחוניים של המדינה, תחת עננת ההמלצות, אמר: "גם הקבינט הביטחוני והמטכ"ל מחליטים. יש מספיק איזונים על מנת שכל עם ישראל יוכל להיות בטוח שכל החלטה מתקבלת באופן ענייני ומסודר. אין פה שום מקום לשחק בנושאי ביטחון. אין מקום תמרון לכל מקום אחר".



מלבד זאת, הוא התייחס להתחממות בצפון, ואמר: "איראן הכריזה עלינו מלחמה לא מהיום, הם מעולם לא הסתירו את הטרמינולוגיה שלהם. איראן הכריזה עלינו מלחמה מזמן. אנחנו זוכרים פיגועים בבואנוס איירס, שכולם נעשו בהשראה והכוונה איראנית. אנחנו נעשה הכל כדי לשמור על ביטחון ישראל. אנחנו משמרים לעצמנו חופש פעולה מוחלט. כל מה שצריך לעשות - נעשה".



נתניהו. "צריך להתפטר רק אם יורשע". צילום: אבשלום ששוני
נתניהו. "צריך להתפטר רק אם יורשע". צילום: אבשלום ששוני



כשנשאל האם ישראל תמשיך לתקוף בסוריה, השיב: "תמשיכו לעקוב אחרי פרסומים זרים. אנחנו רואים שהם ממשיכים להשקיע מיליארדים בטילים ומנסים להתבסס בסוריה. נעשה הכל כדי שלא יצליחו לעשות זאת".



"מפעלי הטילים בלבנון מעסיקים אותי ואת מערכת הביטחון, ואני חושב שיש לנו תשובות טובות. בהינתן הזמן ניתן את כל התשובות הנכונות. אנחנו מודעים, וזה אחד האתגרים הגדולים, לנשק הזה ומפעילים את כל הצינורות הדיפלומטיים בנושא. אנחנו נחושים למנוע ייצור סדרתי של נשק בביירות".



בתוך כך, הוא טען כי "אין משבר הומניטרי בעזה. יש ניסיון של חמאס להציג את המצב כקשה. הוא מנסה למנף את הסיפור הזה ולהפעיל את מדינת ישראל על מנת ללחוץ על אבו מאזן להעביר לשם יותר כסף". 



כמו כן, הוא הסביר כי הוא מתנגד להקמת אי מלאכותי מול עזה: "עצם הדיבור על השקעה של עשרה מיליארד דולר בעזה תחת שלטון חמאס, זה הפקרת שבויים ונעדרים. מי שצריך לגייס את הכסף היא מדינת ישראל, ולהתחייב שאסור לנו להפציץ את האי, גם אם הם בנו שם אי גרעיני. ויתרה מזו, יש לנו ניסיון מצטבר. היה שם שדה תעופה תחת פיקוח ישראלי ובסוף נאלצנו להפציץ אותו ולחרוש את השדה. היה פיקוח בינלאומי במעבר רפיח וחמאס גירש את הפקחים".