מה חושבות השותפות הקואליציוניות של מפלגת הליכוד על המלצות המשטרה ועל תגובתו של ראש הממשלה? שר החקלאות אורי אריאל טען: "לכל אדם יש את חזקת החפות גם אם הוא ראש הממשלה, נוני מוזס או ארנון מילצ'ן. היועץ המשפטי יבחן את הדברים ועל פי מסקנותיו נוכל לומר את עמדתנו. תארי לך שראש הממשלה היה פורש ולאחר מכן שב לתפקידו. בעיני ראש הממשלה לא צריך להתפטר כי אין להחלטה שכזו אפשרות לתיקון, מה יקרה אם הוא יצא חף מפשע? עלינו להמתין בסבלנות. הניסיון להוקיע את ראש הממשלה החוצה מתפקידו הוא פוליטי".

כשנשאל האם ראש הממשלה צריך להציב את עצמו בנבצרות טען: "ראש הממשלה עסוק בהמון נושאים ולעת עתה אין לו עוד חקירות שצפויות לעכב אותו. אכן מדובר בפרשה ציבורית מורכבת אך עדיין לא נראה לי פרופורציונאלי לשלוח אדם להתפטר ולהפילו מהשלטון בצורה לא דמוקרטית. ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בחר לעזוב את תפקידו כי מעמדו במפלגה התערער. אנחנו מקווים שראש הממשלה לא יורשע ולא יקרה מקרה דומה גם הפעם".
על ההתבטאות של יו"ר הקואליציה, דודי אמסלם שכינה את ח"כ יאיר לפיד 'שטינקר' טען השר אריאל: "זהו ביטוי שצריך להימחק לאלתר. מניסיוני האישי אני יכול לומר שיאיר לפיד אינו מצטיין באמינותו. ראיתי בהתנהגותו כשר האוצר דברים לא קלים. כשהיינו יחד בדיון ארוך עם ראש הממשלה בנושא משבר הדיור לפיד דיבר על תוכנית 'מע"מ אפס' וראש הממשלה ביקש שהדברים ישמרו בחדר ולא יצאו החוצה. בבוקר שלאחר מכן כבר ראינו את תוכניתו של יאיר לפיד 'מע"מ אפס' מפורסמת על גבי חמישה עמודי ידיעות אחרונות".
 

לסיום התייחס השר לסיפוח גושי ההתיישבות: "אני מעריך שזה יקרה והשאלה היא מתי. לפני שנה-שנתיים לא היה שום סיכוי שזה יקרה, עתה התהפכו היוצרות ואנו דנים על הפרטים. היות והתודעה הציבורית השתנתה והבינה מה צריך לעשות אנחנו נעבוד על זה ונצלול פנימה. ראש הממשלה תמיד חשב שמדובר בשטחים שייכים לעם ישראל ולארץ ישראל".

עריכה: איתמר זיגלמן