יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, פנה היום (רביעי) לראשי סיעות הקואליציה, משה כחלון ונפתלי בנט, בעקבות המלצות המשטרה להעמיד את ראש הממשלה בנימין נתניהו לדין באשמת שוחד, וקרא להם להפסיק לגלגל עיניים. "אתם יודעים שנתניהו לא יעצור עד שיפרק את המשטרה ואת שלטון החוק. אתם יודעים ושותקים ולכן אתם שותפים מלאים", אמר.  

לדברי גבאי, "חובתו של כל איש ציבור הגון, מימין ומשמאל לחזק את המשטרה וגורמי החוק ולפעול לסיום דרכה של הממשלה בראשות נתניהו. ראש ממשלה שמכבד את עצמו, את עמו ואת מדינתו לא מקבל מאות אלפי שקלים ממיליארדרים. וזה פשוט לא משנה אם יש או אין תמורה. אם סידרת ויזה או לא סידרת.  
"ראש ממשלה שדואג לביטחון המדינה לא תוקף ישירות ובאמצעות שליחים את המשטרה ואת המפכ"ל. ראש ממשלה כזה לא מקבל תמיכה ממפלגות אחרות. התפטרתי מהממשלה כשראיתי את שיח ההסתה ומאז הוא רק עלה והקצין. אחרי תשע שנים ישראל צריכה להתאחד,  צריכה שינוי ותקווה חדשה".

השר בנט אמר היום כי הוא "סומך על המפכ"ל", הצהיר כי "אחכה להחלטת היועמ"ש", והוסיף: "לצערי קבלת מתנות בהיקף כה רחב איננה עומדת בציפייה של אזרחי ישראל מראש ממשלתם".

בפתח דבריו, אמר כי "אתמול בערב היה רגע לא נעים לכל אזרח במדינה, ולראש הממשלה, לפני הכל הוא בן אדם. לתפיסתי לראש ממשלה יש שתי משימות, האחת לשמור את מדינת ישראל ובטחונה, השנייה להוות דוגמה לאזרחים. כחבר בשתי ממשלות נתניהו, אני יכול להעיד שראש הממשלה מנהל את ענייני המדינה באופן ראוי".

"כחבר בקבינט הביטחוני", המשיך בנט, "אני יכול לקבוע בבירור שנתניהו מחויב לביטחון המדינה ואין לי ספק שהוא לעולם לא יפגע בביטחון ישראל למען מטרה זרה, כפי שנרמז לאחרונה".

שר האוצר אמר אמש כי שר האוצר משה כחלון כי הוא ער לרחשי הציבור, מימין ומשמאל, בנוגע להמלצות המשטרה סביב חקירות ראש הממשלה. "החוק קובע כי רק היועץ המשפטי לממשלה רשאי לקבל החלטות בעניין הגשה או אי הגשה של כתב אישום", אמר כחלון, "עד אז אמשיך להוביל ולנווט את הכלכלה הישראלית לרווחת כלל אזרחי ישראל. אני קורא לכולם - מימין ומשמאל - לחדול מהתקפות על המשטרה ועל מערכת שלטון החוק. יש לתת למערכות לפעול ללא לחצים, לא מימין ולא משמאל, ולפעול באופן מסודר, מקצועי ושקול".