צבא סוריה הצליח ליירט 13 טילי אוויר-קרקע שנורו במהלך יום הקרב בצפון בשבת, כך מדווח היום (רביעי) העיתון הרוסי "איזווסטיה", שציטט מקור במטה הכללי הסורי. על פי הדיווח, צבא סוריה השתמש בטילי S-200, בוק ופנטסיר S נגד המטוסים והטילים הישראלים. על פי העיתון הרוסי, המידע אומת על ידי גורמים בצבא רוסיה. 

עוד דווח כי בתקיפה היו שתי גיחות. במהלך הראשונה שיגרו הטייסים הישראלים 11 טילים, מהם על פי הטענות הסוריות, יורטו שמונה טילים. בגיחה השנייה שוגרו שבעה טילים, חמישה מהם יורטו. 

עוד דווח, כי במהלך תקיפה נוספת, שאירעה ב-7 בפברואר, ויוחסה לישראל, שיגרה ישראל שמונה טילים לעבר המרכז הלאומי למדע בעיר סלאמיה, אולם שישה מהם יורטו ואילו השניים הנוספים פגעו במטרה אך לא גרמו נזק רב. 

הגורם הסורי הסביר כי במהלך התקיפות הישראליות, כל יחידות ההגנה האווירית פעלו בנפרד. לדבריו, לא ניתן היה להשיג זאת ללא הסיוע של המומחים הרוסים ששיקמו את המוכנות הטכנית של מערכות הטילים נגד מטוסים ואימנו את הכוחות הסורים. הגנרל בדימוס אלכסנדר גורקוב, לשעבר מפרד מערך ההגנה האווירית של צבא רוסיה, אמר כי המערכות הסוריות פעלו ביעילות במהלך התקיפה.
כזכור, התקרית בשבת החלה כשכלי טיס בלתי מאויש מתוצרת איראנית חדר לשטח האווירי של ישראל והופל על ידי חיל האוויר. בתגובה, תקפו מטוסי חיל האוויר את קרון השליטה של הכתב"מ, ואת מערך ההגנה האווירית של סוריה. במהלך התקיפה הופל מטוס ה-F-16 והתרסק סמוך ליישוב הרדוף שבגליל התחתון. טייס המטוס והנווט נטשו את מטוס וצנחו בשלום. הטייס נפצע קשה ופונה לבית החולים, שם השתפר מצבו. הנווט נפצע באורח קל והשתחרר לאחר יום לביתו. 

אתמול איימה ממשלת סוריה כי ישראל תיתקל ב"הפתעות נוספות" בהתקפות עתידיות על שטחה. "יש לי ביטחון מלא שהתוקף הישראלי יופתע מאוד, כי הוא חשב שהמלחמה הזאת - מלחמת ההתשה שסוריה נחשפה אליה במשך שנים - לא תאפשר לה להתמודד עם התקפות נוספות", אמר סגן שר החוץ הסורי איימן סוסאן. "אם ירצה אלוהים, הם יראו הפתעות בכל פעם שינסו לתקוף את סוריה", הוסיף סוסאן במסיבת עיתונאים בדמשק.