השר לביטחון פנים גלעד ארדן (ליכוד) שלח היום (רביעי) מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ובו ביקש ממנו להורות לחקור את טענות המפכ"ל, כפי שהעלה בתוכנית "עובדה". המפכ"ל ציין בראיון כי "גורמים עלומים ניסו להתחקות אחר חוקרי ראש הממשלה ולאסוף עליהם מידע".



במכתבו ליועץ המשפטי לממשלה כתב ארדן כי פנה למפכ"ל בכוונה לברר את הסוגייה שעלתה בראיון, וכדי לדעת האם מוצו ההליכים בעניינה. אולם, תשובתו של המפכ"ל היתה כי אינו יכול לספר ולעדכן בנושא זה. הוא הוסיף כי הוא עצמו "כשר לביטחון פנים, אליו פנו רבים מהציבור וחברי כנסת, אני חש כמי שלא יכול לתת מענה לסוגייה ציבורית בעלת חשיבות כה משמעותית". 

 
בהמשך מכתבו, ציין כי במהלך הראיון אמר המפכ"ל כי "ישנם אנשים שמסתובבים בסביבת משפחותיהם של חוקרי ראש הממשלה כדי לאסוף אינפורמציה על הקצינים". לדבריו, המפכ"ל הוסיף וציין כי בסופו של יום, "יודעים מי אותם גורמים ונשאלת השאלה מי צריך לשלם להם. לכן זה לכאורה הפריע לחוקרים ולמשטרה. "מדובר באמירה משמעותית מדאיגה שאמורה להדיר שינה מעיני כל מי שעצמאות רשויות החוק חשובות לו", כתב, "כשר לביטחון פנים ואיש ציבור הרואה עצמו מופקד על שמירת אמון הציבור במערכת, איני יכול להתעלם מהדברים הללו ולעבור עליהם לסדר היום". לדבריו, ניסיון להטיל מורא על חוקרי משטרה העושים מלאכתם הינו מעשה שאין להשלים איתו. 

אלשיך וארדן. צילום: פלאש 90


מוקדם יותר היום, ארדן אמר מעל דוכן הכנסת כי הוא קורא ליועמ"ש או לפרקליט המדינה לבדוק את הדברים שאמר מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בראיון לתוכנית "עובדה", לפיהם חוקרים פרטיים נשלחו לאסוף חומר על חוקרי נתניהו בפרשות השונות. "אני קורא להם לא להותיר את הסוגיה בחלל האוויר ומצפה מהם לעשות הכל שיינתנו תשובות, כי גם אני לא ישן בלילה", אמר ארדן.  

ארדן השיב במליאת הכנסת להצעה דחופה לסדר היום בנושא: "דברי המפכ"ל לפיהם חוקרים פרטיים עקבו אחרי חוקרי משטרה", ואמר: "גם אותי הטרידה האמירה של המפכ"ל. אני קורא מכאן ליועמ"ש לא להשאיר את הסוגיה הזו בחלל האוויר. כולם צריכים לקבל תשובות מהירות לשאלה מאוד משמעותית. אם חלילה מישהו מחפש מידע על חוקרים זה דבר שהציבור צריך לדעת אותו. גם אני לא ישן בלילה מהשאלה הזו".